Curs d'estiu 'Big Data: fonaments tecnològics i aplicacions practiques'

Data de la notícia: 15-06-2020

Logo Grande

Aquest curs té com a objectiu introduir el concepte de Big Data i les seues aplicacions en el món real, donant a conèixer diverses tècniques d'emmagatzematge i processament utilitzades per al treball amb dades massives. El curs inclou sessions pràctiques on es tractaran tecnologies capdavanteres en entorns Big Data com Spark i FIWARE, eines per a l'anàlisi de dades (estructurats, text i web) com a R i eines de visualització de la informació com Tableau.

Objectius
  • Conèixer el concepte de dades massives (Big Data) i les diverses tècniques de processament i emmagatzematge de dades relacionades
  • Conèixer l'impacte social i casos d'èxit d'aquestes tecnologies
  • Identificar les particularitats d'un escenari Big Data
  • Conèixer les últimes tendències en bases de dades no relacionals
  • Conèixer plataformes de processament distribuït de dades en entorns Big Data (Azure i FIWARE)
  • Analitzar el concepte de dades obertes i el seu impacte actual en la societat i la indústria
  • Conèixer els conceptes fonamentals de la mineria de dades i els components que intervenen en aquests sistemes (Data Mining)
  • Identificar els principals problemes de la mineria de textos (Text Mining): la variabilitat i l'ambigüitat
  • Conèixer les particularitats dels sistemes de mineria de dades en la Web (Web Mining)
  • Posar en pràctica els conceptes presentats sobre mineria de dades amb diferents eines
  • Conèixer les tècniques de visualització de dades per a la seua interpretació i anàlisi
Adreça: José Norberto Mazón López
Crèdits: 30 hores / 3 crèdits ECTS
Data: del 13 al 17 de juliol de 2020
Preu: estudiants, PDI/PAS UA, alumniUA i persones  desocupades 75€. General 110€
Requisits d'accés: estudiants de qualsevol nivell i professionals, amb coneixements de programació i bases de dades
Requisits per a l'obtenció del diploma o certificat: assistència al 80% de les sessions i lliurament d'informe sobre l'aplicació de les tecnologies "big data" a la resolució d'un problema.
Llengua vehicular: castellà
Plataforma: Google Meet.