Premi JENUI2018

Data de la notícia: 30-07-2018

L'article Guia per a la gamificació d'activitats d'aprenentatge dels professors de l'Escola Politècnica Superior Rafael Molina, Francisco Gallego, Carlos Villagra i Faraó Llorens ha rebut el premi AENUI a la millor ponència en les Jornades JENUI 2018 celebrades a Barcelona.

Del 4 al 6 de juliol es van reunir a Barcelona, en el recinte de Cosmocaixa, professors d'informàtica de les universitats espanyoles per a compartir les seues experiències. L'article Guia per a la gamificació d'activitats d'aprenentatge del que són autors Rafael Molina, Francisco Gallego, Carlos Villagra i Faraó Llorens, professors del Departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat d'Alacant, ha rebut el premi a la millor ponència JENUI 2018 atorgat per l'Associació d'Ensenyants Universitaris de la Informàtica (AENUI).

En aquest treball els autors formalitzen el procés de gamificació d'activitats d'aprenentatge aportant una guia construïda a partir de l'anàlisi del que ens ensenyen els videojocs. S'han identificat deu característiques principals desitjables tant en videojocs com en activitats d'aprenentatge: solució oberta, reconeixement d'assoliments parcials, dificultat incremental, prova i error, alternatives, aleatoriedad, retroalimentació, nivell de competència, descobriment i desbloquege, i automatització. La guia proporciona una avaluació de l'activitat d'aprenentatge i ens indica si la possibilitat de gamificar aquesta més o menys propera al que seria un joc, proposant estratègies que poden aplicar-se al redissenye d'aquestes activitats d'aprenentatge. El resultat és un conjunt de pautes pràctiques, però no rígides per a la gamificació.

Les JENUI (Jornades sobre l'Ensenyament Universitari de la Informàtica) són promogudes per l'Associació d'Ensenyants Universitaris de la Informàtica (AENUI) i en la seua XXIV edició van ser organitzades pels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (http://jenui2018.uoc.edu). Un any més, JENUI s'ha consolidat com el principal fòrum de debat sobre enfocaments innovadors orientats a millorar la docència de la informàtica en les universitats.