El President de l'Associació Internacional de Geodèsia, Harald Schuh, impartirà dues conferències al Saló de Actes EPS I de l'Escola Politècnica Superior

Data de la notícia: 04-05-2018

Logo Grande

El dimarts 8 de maig disertará sobre “Contribution of Geodesy to monitoring natural hazards and global change”. La geodèsia és la ciència que permet elaborar mapes globals, determinar posicions de punts i estudiar els moviments de la superfície terrestre i les variacions de gravetat. Per açò té un paper essencial en l'observació i mesurament dels efectes del canvi climàtic, com el nivell del mar, la quantificació del desglaç i els canvis de les masses d'aigua oceàniques i continentals. L'alta precisió de les mesures geodèsiques permet també la detecció precoç o l'observació en temps quasi real de desastres naturals com a tsunamis.

El dijous 10 de maig el tema serà “The International Association of Geodesy and its Global Geodetic Observing System in our changing world ". L'Associació Internacional de Geodèsia és l'associació científica internacional mes antiga, que juga un paper essencial en l'observació de la Terra des de l'espai i contribueix al desenvolupament de la Resolució sobre el “marco de referència geodèsic global per al desenvolupament sostenible” adoptada per l'Assemblea General de les Nacions Unides en 2015. El Sistema Global d'Observació Geodèsica és una gran iniciativa de la IAG encaminada al desenvolupament de la infraestructura necessària per a quantificar els canvis del nostre planeta.
La magnitud dels avanços tècnics i dels reptes plantejats exigeix millorar la formació especialitzada, la qual cosa s'il·lustrarà en aquesta xarrada amb l'exemple de l'educació actual en Geodèsia i Geoinformación en la Universitat Tècnica de Berlín i a Alemanya.

El Professor Harald Schuh és Cap del Departament 1, Geodèsia, del centre d'excel·lència alemany GFZ (https://www.gfz-potsdam.de/en/geodesy/  ) i professor de l'Institut de Geodèsia i Geoinformación de la Universitat Tècnica de Berlin, i té un currículum molt destacat

Ambdues conferències tindran lloc a les 11 del matí.