Professors de l´EPS premiats en els Premis AENUI i SISTEDES

Data de la notícia: 27-07-2017

Els professors de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant Francisco J. Gallego, Patricia Compañ, Rosana Satorre i Carlos Villagrá han sigut doblement premiats en les Jornades sobre l'Ensenyament Universitari de la Informàtica (JENUI 2017) que es van celebrar a principis de juliol en la Universitat d'Extremadura.

El seu treball “Explicant el baix nivell de programació dels estudiants” va ser seleccionat, juntament amb altres cinc, com a candidat a millor treball presentat a JENUI. Després de la seua exposició pública, els membres de l'Associació d'Ensenyants Universitaris de la Informàtica (AENUI) ho van votar com a millor treball de JENUI 2017, juntament amb el treball “Enganxa'ls abans que escapen. Estratègies per a lluitar contra l'absentisme” de Marco Antonio Gómez-Martín i Pedro Pablo Gómez-Martín de la Universitat Complutense de Madrid (http://jenui2017.unex.es/premios/premios-aenui).

A més, SISTEDES (Societat d'Enginyeria de Programari i Tecnologies de Desenvolupament de Programari) li va concedir el Premi al millor article en l'àmbit dela Enginyeria del Programari i les Tecnologies de Desenvolupament de Programari presentat en les JENUI (http://www.sistedes.es/premios/mejor-articulo-jenui-2017).

En el treball, els professors de la UA reflexionen sobre les possibles causes de la deterioració de la qualitat dels programes creats pels estudiants de quart curs. Quan se'ls exigeix crear sistemes complets des de zero, el seu codi mostra problemes de base: codi espagueti, mala estructuració, repeticions innecessàries, deficient pas de paràmetres, escassa comprensió del paradigma orientat a objectes, etc. En aquest treball mostren exemples dels problemes i analitzen les seues causes, deduint que hi ha una responsabilitat en el procés d'ensenyament/aprenentatge aplicat, en observar que molts detalls necessaris de baix nivell són obviats o simplificats en l'ensenyament de la programació. Basant-se en les teories psicològiques actuals sobre models mentals i conceptuals, formulen la hipòtesi que els estudiants estan modelizant erròniament els conceptes base de baix nivell. Inicien així una nova línia de recerca que ha sigut avalada pels experts, com demostren els dos premis rebuts.