Invitació a la Taula Redona Embotellant l'energia dels estels: Fusió Nuclear ¿Ciència o Ficció?

Data de la notícia: 21-02-2017

Bon dia, L´EPS us convida a la taula redona 'Embotellant l'energia dels estels: Fusió Nuclear, ¿Ciència o Ficció?' que tindrà lloc el dijous 23 de febrer de 2017 a les 19:00 hores en la Sala de Conferències de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant (C/ Sant Fernando, 40, Alacant). La taula redona estarà a càrrec de Carlos **Alejaldre, Director Adjunt del Reactor Termonuclear Experimental Internacional (**ITER) i la moderació estarà a càrrec de Guillermo Bernabéu, Catedràtic de la UA. Organitza l'Aula de Ciència i Tecnologia ? Seu Universitària Ciutat d'Alacant. L'assistència és lliure fins a completar la capacitat de la Sala.

Embotellant l'energia dels estels: Fusió Nuclear
¿Ciència o Ficció?

Carlos Alejaldre

Resum

Esdeveniments recents han posat de manifest la relació existent entre el mètode de generació de l'energia elèctrica que consumim i el seu impacte en el preu que paguem per ella, generant una intensa discussió en la nostra societat que, entre altres conseqüències, ha mostrat les limitacions de les diverses fonts energètiques disponibles en el nostre país.

Si generalitzem aquesta discussió energètica a nivell planetari introduint conceptes rellevants com a necessitats energètiques, cost de generació, impacte mediambiental, disponibilitat, seguretat d'operació, capacitat de producció, garantia de subministrament…molt prompte arribem a dues conclusions per al nostre planeta: 1) No existeix una font energètica “perfecta” i 2) Necessitem trobar una alternativa a la crema massiva d'hidrocarburs que estem realitzant.

Pel seu potencial mediambiental, econòmic i raons de seguretat, la fusió nuclear de nuclis lleugers és una de les escasses opcions possibles per a subministrar energia a llarg termini i de forma massiva a la creixent població mundial. L'espectacular progrés realitzat per la comunitat científica i tecnològica en la comprensió de la física subjacent en els processos de fusió i en la tecnologia per a implementar-los ha impulsat la construcció d'un experiment a escala mundial: ITER, en una col·laboració sense precedents entre Xina, Corea, Estats Units, Europa, Índia, Japó i Rússia, que el seu objectiu és demostrar la viabilitat científica i tecnològica de la fusió com a nova font d'energia.

En aquesta Aula es presentarà la situació, el progrés i els desafiaments d'aquesta nova font d'energia que ja mereix passar de ser considerada Ciència-Ficció a realitat.