La Politècnica de la UA i La Nucia cerquen línies de col·laboració en alumnat i projectes

Data de la notícia: 21-02-2017

Dilluns passat 20 de febrer de 2017 l'equip d'adreça de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant (EPSA) s'ha reunit amb l'Ajuntament de La Nucia en una jornada de treball en la Seu Universitária de La Nucia per a cercar línies de col·laboració conjuntes, entre les dues institucions. L'objectiu fonamental era estudiar les possibilitats de col·laboració entre la Politècnica d'Alacant i La Nucia per a assessorar i definir projectes o col·laborar en formació..etc.

Es tractava d'una reunió de coordinació estratègica de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant (EPSA) i l'Ajuntament de La Nucia. En ella han participat l'equip d'adreça de l'Escola Politècnica de la Universitat d'Alacant amb el seu director Andrés Montoyo i per part de l'Ajuntament els edils Pedro Lloret, Miguel A. Ivorra, Pepe Cano i tècnics d'Urbanisme i Informàtica. Així com Vicent Martines, director de la Seu Univ. de La Nucia.

“La idea és transferir el coneixement de les recerques que estem realitzant en les diferents enginyeries de l'Escola Politècnica i a més acostar els grups de recerca de la UA per a transferir-ho a la societat, per a fer projectes reals amb una base investigadora. Així com veure la possibilitat perquè els alumnes puguen realitzar els seus treballs finals de màster o carreres en projectes reals que l'Ajuntament puga necessitar. Es tracta de cercar sinergies que beneficien a les dues institucions” afirma Andrés Montoyo, director de l'Escola Politècnica Superior d'Alacant.

Presentació de Recerques

Durant el matí els representants de les diferents línies de recerca de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant (EPSA) han presentat els seus treballs, tant en Construcció com en Tecnologia, per a estudiar línies de col·laboració entre la EPSA i l'Ajuntament de La Nucia. L'objectiu final és que tots els nous coneixements adquirits en les recerques de la EPSA puguen aplicar-se a La Nucia, perquè hi haja “una vertadera transferència de coneixement a la societat i La Nucia es beneficie d'ella d'una banda i els nostres investigadors i alumnes completen el seu treball i recerca, veient la seua aplicació pràctica, es beneficien també” apunta Andrés Montoyo, director de la EPSA.

Pràctiques alumnat

També s'ha estudiat la possibilitat que alumnes de la EPSA puguen realitzar les seues pràctiques de final de carrera, màster o de recerca en l'Ajuntament de La Nucia o que realitzen el seu projecte fi de carrera a La Nucia, “en un cas real”. L'Escola Politècnica Superior d'Alacant (EPSA) és un centre de referència internacional, tant a novell docent com a investigador i acull nombrosos grups de recerca en les seues diferents enginyeries. De fet la EPSA és pionera en la implantació de títols universitaris nous que donen resposta a l'actual desenvolupament tecnològic de la nostra societat.

Enllaç a la nota de premsa

Album amb totes les fotos de l´esdeveniment