Jornada a Torrevella: El distintiu Perfil de Qualitat 9/07/14

Data de la notícia: 30-06-2014

Logo Grande

El pròxim 9 de juliol a les 11:30 h es va a celebrar una xarrada sobre EL DISTINTIU PERFIL DE QUALITAT en el Saló d'Actes del Palau de la Música de Torrevella, dirigida principalment a ciutadans, professionals i entitats de la Vega Baixa, i en general aquelles persones interessades en els temes relacionats amb l'Energia i el Medi ambient en l'edificació.

Des de la Generalitat Valenciana, a través de l'Institut Valencià de l'Edificació, s'ha impulsat la millora de la qualitat dels habitatges mitjançant el distintiu PdC Perfil de Qualitat, principalment en eficiència energètica i sostenibilitat.
PdC és un distintiu de caràcter voluntari que estableix nivells de qualitat superiors als mínims obligatoris, certificant l'edifici després d'un procés d'avaluació independent, tant del projecte com de l'obra. Ofereix a l'usuari informació fiable i contrastada sobre la qualitat dels habitatges i al promotor un reconeixement objectiu sobre la qualitat del seu producte.
El Perfil de Qualitat satisfà la demanda social d'habitatges de qualitat, permetent a l'usuari identificar habitatges que, a més d'incorporar importants millores en matèria d'estalvi energètic, sostenibilitat, aïllament acústic o d'accessibilitat, han sigut supervisades per un organisme independent.
L'Entitat d'Avaluació d'Edificis del IVE ja ha concedit la marca definitiva a 1.179 habitatges finalitzats, i 973 habitatges ja tenen la marca provisional i estan en construcció. Diverses d'aquestes promocions es localitzen en la comarca de la Vega Baixa d'Alacant, per la qual cosa es presentarà aquesta certificació, no solament a través de l'Entitat d'Avaluació d'Edificis del IVE, sinó també mitjançant la participació dels agents vinculats a aquestes promocions.
Aquesta jornada gratuïta va dirigida principalment a arquitectes, arquitectes tècnics, enginyers, promotors, constructors, gestors immobiliaris, administracions públiques, organitzacions empresarials de la Vega Baixa, i en general aquelles persones interessades en els temes relacionats amb l'Energia i el Medi ambient en l'edificació.