NVIDIA acredita com CUDA Research Center i CUDA Teaching Center a la Universitat d'Alacant

Data de la notícia: 10-12-2013

Logo Grande

La Universitat d'Alacant (UA) té una gran experiència en la computació d'alt rendiment i varis dels seus grups de recerca treballen en la paralelización i l'acceleració d'algorismes en diferents camps com les matemàtiques, la física, la química , la visió artificial, la robòtica, la intel·ligència computacional i molts uns altres. L'Institut Universitari de Recerca Informàtica disposa d'un sistema de computació d'alt rendiment equipat amb diversos nodes, que inclouen nodes GPGPU, disponibles per a tots els grups de recerca.

En els últims cinc anys, el grup del professor García ha desenvolupat recerques sobre la paralelización i l'acceleració de mètodes en intel·ligència computacional, química computacional, visió artificial i algorismes de CAD / CAM en GPUs, i més recentment, en el disseny i descobriment de nous fàrmacs.

La universitat d'Alacant té la distinció de NVIDIA CUDA Teaching Center des del curs acadèmic (2011-2013). En els últims quatre anys, han inclòs la tecnologia CUDA en els plans d'estudi de la majoria dels graus de l'Escola Politècnica Superior. També s'han organitzat més de 10 tallers i cursos d'estiu en la programació CUDA en el High Performance Computing Lab equipat gràcies a la donació de NVIDIA.

Aquesta acreditació suposa un reconeixement a la recerca desenvolupada en l'Escola Politècnica Superior en l'àmbit de la computació d'altes prestacions i es fonamenta en la visibilitat, qualitat i impacte de la recerca desenvolupada usant la tecnologia CUDA de NVIDIA.