L'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant aconsegueix l'acreditació de la Association of Building Engineers.

Data de la notícia: 13-09-2013

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat d'Alacant (UA) ha aconseguit l'acreditació de la Association of Building Engineers (ABE) del Regne Unit. Dimecres passat 11 de setembre va tenir lloc acte en la UA en el qual va intervenir el director de l'EPS, Andrés Montoyo; el sotsdirector del grau en Arquitectura Tècnica, Juan Carlos Pérez; el cap d'estudis del grau, Raúl Mora; el representant a Espanya de ABE, John Kirby; representants del Col·legi Oficial d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació d'Alacant (COAATIEA) i les delegades d'alumnes/as  del grau.

En aquest acte es va fer lliurament a l'EPS del títol que certifica aquesta acreditació, i que suposa un avanç en la incorporació a l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior de la titulació del Grau en Arquitectura Tècnica que actualment s'imparteix en aquesta Escola.
El director de l'EPS, va assegurar que "suposa a més per als nostres estudiants i egressats un pas més en la internalización del grau en Arquitectura Tècnica i el seu reconeixement com a Enginyeria d'Edificació, que sens dubte permetrà l'obertura de la professió cap a nous mercats i per tant noves oportunitats laborals".

Per la seua banda, el representant de ABE a Espanya, va realitzar una sessió informativa en la qual ha va explicar que "l'afinitat existent entre ambdues titulacions, grau en Arquitectura Tècnica i Enginyeria d'edificació, suposa un accés directe a l'Associació anglesa, existint diferents formes d'adhesió en funció de l'experiència laboral". En relació a l'acreditació va explicar que "és un segell de qualitat; el títol et dóna accés a l'Associació, però per a romandre en ella és necessari seguir formant-se ja que aquesta formació és necessària per a aconseguir ocupació demostrant que s'és competent".

El sotsdirector del grau en Arquitectura Tècnica va explicar que l'acreditació suposa un primer pas i que des de l'EPS se seguirà treballant en aquesta adreça, "esperem que en breu, des de l'EPS i a través de ABE, es puga col·laborar amb altres escoles acreditades en aspectes tan importants com a recerca i desenvolupament, intercanvi d'estudiants, pràctiques en empreses, mobilitat de professorat i col·laboracions docents entre uns altres".

Vídeo complet de l'acte: https://vertice.cpd.ua.es/82205

Informació sobre ABE