La Ciència com a part de la Cultura

Data de la notícia: 29-01-2013
Visites: 2081

Avui dia la Ciència ha de ser estudiada com a part de la Cultura doncs el coneixement actual abasta tant la una com l'altra. De fet, la Ciència impregna cadascuna de les facetes de la vida moderna: des dels aliments fins a l'energia que consumim passant per electrodomèstics i dispositius que usem. És necessari aquest coneixement? Es pot sobreviure en aquesta societat tecnològica sense uns mínims coneixements de ciència?

Cartell de la ponènciaLa Ciència és crucial per a la nostra societat, sense ella no hi hauria medicaments, ni ordinadors, ni energia, ni telefonia mòbil, ni gens que ens ajuda a viure més i millor. De fet la Ciència abasta cadascun dels aspectes del nostre dia a dia i, encara que el progrés produït per aquesta pot perillar la vida en la terra per culpa de les bombes atòmiques o els gasos d'efecte hivernacle, també pot ser la solució als problemes de la humanitat com és el creixement de la població i aportar aliments i energia per a tots.

Per tant, és molt important tenir uns coneixements mínims de Ciència per a poder prendre decisions en aquesta societat per a aconseguir superar els reptes que ens ofereix el futur. Són perjudicials per a la salut els telèfons mòbils? És necessària l'energia nuclear? Es pot aconseguir energia neta i que respecte el medi ambient? És molt important conèixer què diu la ciència a aquestes i altres preguntes per a tenir una societat culta i que puga prendre decisions sobre aquest tema que ens ajuden a tots a aconseguir un futur millor.

D'altra banda, el coneixement de la Ciència és fonamental per a detectar fraus i estafes que, contínuament, ens volen vendre mitjançant productes miracle, polseres magnètiques, boles netejadores, etc. Com podem escollir allò que està realment demostrat científicament del que són realment tonteries pseudocientífiques? Estàs realment informat?

Bernardo Herradón intentarà, durant la seua ponència el Dilluns 25 de febrer en el Saló d'Actes d'Òptica, aclarir alguns d'aquests punts i explicar-nos com uns coneixements mínims de Ciència són tan important com saber llegir i escriure.