Transgènics i agricultura ecològica, un conte de bons i dolents?

Data de la notícia: 28-01-2013

Últimament sembla que s'ha imposat la moda que el natural és millor. Qualsevol producte alimentari, de salut o de llar guanya enters de cara al consumidor si s'anuncia com a natural o ecològic, però realment, què ens garanteix aquesta etiqueta? Està justificat el sobrepreu? En l'altra part de les preferències estan els aliments transgènics, demonitzat per un sector de la societat però, estem davant d'una història de bons i dolents? Què diu la ciència respecte als uns i als altres? Potser les coses no siguen com ens han explicat.

Cartell de la xarrada sobre *transgÃ??*nicos i agricultura *ecolÃ??*gicaEl pròxim dia 25 de febrer, José M. Mulet, professor de biotecnologia de la Universitat Politècnica de València, ens parla en aquesta ponència sobre els productes naturals i els transgènics.

En aquesta xarrada, Mulet ens parlarà sobre la moda dels productes naturals i ecològics, però, són realment tan bons aquests productes? Quina garantia realment tenim amb aquests productes? Mereix la pena pagar més per açò o simplement és una moda que empreses sense escrúpols aprofiten per a vendre'ns els mateixos productes però molt més cars?

D'altra banda, els aliments transgènics, demonitzat per gran part de la societat, podrien acabar amb la fam en el món si es gestionaren convenientment. Una tecnologia que permet usar menys pesticides, aigua i terreny per a produir més aliments i de forma més barata. Però, és tot tan bonic com sembla? Per què la gent està en contra dels transgènics? Són bons o dolents per a la salut o el medi ambient?

Mulet intentarà en aquesta ponència, aclarir tots aquests punts explicant-nos que és realment l'agricultura ecològic i els transgènics. Estem davant una història de bons i dolents? Què diu la ciència respecte els uns i els altres? Potser les coses no siguen com ens les expliquen.