Concurs d'idees espais multifuncionals en la zona verda entre els edificis Aulari II i Escola Politècnica Superior IV

Data de la notícia: 17-11-2022

Concurs organitzat per motiu del 25 ANIVERSARI de la titulació d'ARQUITECTURA en la Universitat d'Alacant

La titulació d'Arquitectura de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant, amb motiu del seu 25 aniversari (1996-2021), organitza i convida als i les estudiants d'Arquitectura a participar en el “Concurs d'Idees per a proporcionar espais d'ombra multifuncionals en la zona verda situada entre els edificis Aulari II i Escola Politècnica Superior IV”.

La finalitat principal d'aquest Concurs és promoure la qualificació d'aquest espai de jardí i indagar en la proposta d'iniciatives premiant a estudiants d'Arquitectura que realitzen amb habilitat el disseny d'un projecte, similar als treballs acadèmics que desenvolupen durant el seu període de formació a l'Escola.

Entre els edificis Aulari II i Escola Politècnica Superior IV se situa una zona verda o jardí que inclou, en part del seu àmbit, diverses espècies vegetals. En la seua major part aquest jardí manca d'espais d'ombra, a excepció dels quals escassament proporcionen les pròpies espècies vegetals amb les seues ombres llançades. En l'actualitat aquesta zona verda tampoc disposa d'elements que conviden al seu gaudi o aprofitament, per la qual cosa difícilment poden dur-se a terme iniciatives culturals o activitats docents en aquest espai obert.

La idea d'aquest Concurs és, per tant, dissenyar arquitectures per a dotar aquesta zona verda d'espais atractius i d'ombra que afavorisquen el seu ús i conviden al desenvolupament de diverses activitats docents i culturals.

Les propostes arquitectòniques s'han de resoldre lògicament tractant que aquest àmbit continue tenint el seu caràcter de jardí i d'espai obert, per la qual cosa les arquitectures que es dissenyen hauran de considerar-se estructures desmuntables, d'ús temporal, requerir una instal·lació ràpida i senzilla, i disposar a més d'una gran flexibilitat per al seu ús.

Es valorarà en el disseny, a més de l'originalitat i senzillesa en la seua forma, la seua funcionalitat i sostenibilitat, així com que la seua execució siga viable, havent-se de descriure bàsicament els materials i elements estructurals proposats.

Premis
Es concedirà un número màxim de dos premis, un primer premi de 300 euros i un segon premi de 100 euros, i un esment sense dotació econòmica.

Termini i procediment de presentació de propostes
El termini per a la presentació de propostes per a optar als premis s'obrirà a partir de l'endemà de publicar-se en el BOUA fins al 16 de desembre de 2022 a les 23.59 h. La presentació de les propostes es realitzarà en format digital a través de la e Administració per instància genèrica dirigida a la Secretaria de Direcció de l'Escola Politècnica Superior.
S'adjuntarà la següent documentació:

• Un panell DIN A1 en format Pdf (amb la millor resolució possible), incloent textos, esbossos i gràfics explicatius de la idea, plantes, seccions, alçats, perspectives, fotomuntatges, infografies o maquetes necessaris, etc.
  • Un arxiu de text amb el títol o lema de la proposta i la seua descripció en qualsevol format digital (.txt, .doc, etc.).
  • Es presentarà un únic arxiu amb una grandària màxima de 10 MB. L'arxiu pot ser comprimit (.zip, .rar) amb diversos documents. Podrà incloure's addicionalment un enllaç descargable.
  • El nom de l'arxiu correspondrà al lema de la proposta.
  • Les dades personals quedaran ocults i no es coneixeran fins al cap de la resolució del jurat, de manera que els documents presentats (DIN A1 i descripció de la proposta) no podran contenir cap dada personal que permeta identificar a els/as participants.
Esperem comptar amb la màxima participació de l'alumnat de la nostra titulació d'Arquitectura (Grau en Fonaments de l'Arquitectura i Màster Universitari en Arquitectura).