XI OLIMPÍADA DE DIBUIX ARTÍSTIC

Data de la notícia: 16-04-2024

Resolució dels premis de la XI edició de l'Olimpíada de Dibuix Artístic. La qualitat gràfica aconseguida en els dibuixos presentats a aquesta convocatòria ha sigut més que destacable. Enhorabona!

El jurat constituït per a valorar els dibuixos realitzats amb motiu de la XI Olimpíada de Dibuix Artístic organitzada per l'Escola Politècnica Superior el dia 27 de febrer de 2024, va acordar la següent relació de premiats d'acord amb les bases del concurs:

1r PREMI: EKATERINA GEORGADZE de l'IES MEDITERRANI (Torrevella). Per l'ocupació conjugada dels recursos plàstics heretats de la representació i l'abstracció en referència al caràcter de pla abstracte atorgat al suport des de la projectivitat geomètrica i la simultaneja consideració material, concreta i immanent.

2n PREMI: MARÍA GALLARDO SÁNCHEZ de l'IES 8 DE MARÇ (Alacant). Per la selecció del tema, l'enquadrament i la depurada tècnica gràfica focalitzada en la mesura dels contrastos i els matisos de la llum.

3er PREMI: CHRISTEL MARTÍNEZ ZAPATA de l'IES MISTERI D'ELX (Elx). Per la interpretació del tema seleccionat, sotmès a la variació de l'escala dels models i per la qualitat tècnica emprada en el dibuix.

El jurat, format pels professors Ángel Allepuz Pedreño i Carlos L. Marcos del Dep. d'Expressió Gràfica, Composició i Projectes, vol destacar la qualitat gràfica aconseguida en els dibuixos presentats a aquesta convocatòria i esmentar, a més, dos treballs el nivell dels quals els fa creditors d'un reconeixement exprés:

MARTA ECED MARTÍNEZ de l'IES  8 DE MARÇ d'Alacant. Pel sentit de l'harmonia del conjunt enquadrat; el desplegament de matisos tonals, la mesura en el contrast lluminós i la renúncia a efectismes.

NINA MARTÍNEZ MARTÍNEZ de l'IES POETA PACO MOLLÁ de Petrer. Per la dificultat del projecte gràfic de representació realista d'un tema clàssic de difícil execució, especialment per la grandària del suport i la tècnica emprada, així com per l'expressiu tractament de la llum.

L'Escola Politècnica Superior desitja felicitar a totes les persones que s'han presentat per la qualitat dels seus treballs. També felicitem els seus professors preparadors. Gràcies per animar, guiar i acompanyar fins a aquesta Olimpíada del Saber de la Universitat d'Alacant.

Enhorabona!

Fotos realitzades per Ángel Allepuz Pedreño