Finalitza amb èxit la tercera edició del programa de mentorització i gestió del talent de Fundació Banc Sabadell i la Universitat d'Alacant

Data de la notícia: 13-04-2024

El programa es duu a terme gràcies a la col·laboració del Centre de Competències Tecnològic d'Alacant (CCTA) del Banc Sabadell que, a través dels seus professionals, ofereix formació i mentorització a estudiants de la UA L'edició d'enguany ha comptat amb la participació de 15 estudiants que han sigut mentoritzats per 15 professionals del CCTA

La Fundació Banc Sabadell, a través del Centre de Competències Tecnològic d'Alacant (CCTA) del Banc, ha impulsat, juntament amb el vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat de la Universitat d'Alacant (UA), un programa de mentorización i gestió del talent que permet que estudiants de grau, màster i doctorat de la UA, siguen mentoritzats per treballadors del propi CCTA per a preparar-los per al seu futur professional.

La tercera edició d'aquest programa, que va finalitzar el 9 d'abril, ha oferit a 15 estudiants la possibilitat de treballar en un repte tecnològic que els ha permès conèixer diferents rols, competències i habilitats necessàries per a afrontar la seua activitat laboral i professional. Una vegada acabat el programa, els estudiants que hagen participat en ell tindran més possibilitats d'optar a una estada en pràctiques externes durant el curs.

L'acte de tancament es va celebrar en format híbrid en les instal·lacions del CCTA i va comptar amb la presència de Virgili Gilart, director de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant; Carlos Rizo, coordinador acadèmic de pràctiques en empreses i relacions institucionals de EPS de la UA; Susana Soler, directora del CCTA; Christian Cortes, IT Manager CCTA, així com dels mentors i mentees que han participat en aquesta edició del programa.

Maria Isabel Fernandez Martínez treballadora del CCTA i mentora del programa d'aquesta edició, ha comentat que: “S'aprèn a valorar els diferents punts de vista dels mentors/mentees a l'hora de desenvolupar un projecte. Tota idea pot ser bona. També s'aprecia el canvi generacional i les prioritats que manen a cada moment”.

Aitana Molina, estudiant de 4t d'Enginyeria en Imatge i So en Telecomunicació en la UA, i mentee d'aquesta edició ha ressaltat el que li ha aportat el programa: “Aquesta experiència va ser especialment significativa per a mi. Em quedaria amb aquesta tasca perquè contribueix al meu creixement i ha enfortit la meua capacitat a llarg termini i les meues metes professionals”.

L'impuls d'aquesta mena de programes forma part del marc Sabadell Compromís Sostenible, que cerca integrar en l'estratègia del Banc Sabadell els compromisos ambientals, socials i de governança. En concret, s'emmarca en l'eix estratègic de treballar per a una societat més justa i cohesionada, amb accions com la promoció del voluntariat corporatiu, l'educació o l'impuls al talent jove, possible especialment a través de l'activitat de la Fundació Banc Sabadell.