L'Escola Politècnica Superior obté l'acreditació institucional de ANECA

Data de la notícia: 20-03-2024

L'acreditació institucional de l´EPS atorga al centre la capacitat de reacreditar tots els seus títols de manera conjunta cada sis anys, en lloc de fer-ho individualment.

L'Escola Politècnica Superior (EPS) ha obtingut l'acreditació institucional de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA). La concessió d'aquest certificat institucional valguda el compromís de l' EPS amb l'excel·lència acadèmica, garantint que tots els seus programes formatius compleixen amb els estàndards de qualitat exigits. A més, representa un avanç significatiu en el procés de reacreditació de títols, ja que anteriorment cada títol havia de ser avaluat de manera individual, mentre que a partir d'ara es podrà realitzar una reacreditación conjunta de tots els títols de l´EPS cada sis anys, optimitzant d'aquesta forma els recursos del centre i simplificant els processos administratius.

Aquest assoliment és el resultat d'anys de treball en la implantació del Sistema de Qualitat de l´EPS i en l'acreditació de les seues titulacions, així com de la implicació de tota la comunitat de l´EPS (PDI, PTGAS, estudiants i agents externs) amb la qualitat. L'avaluació per a l'obtenció d'aquesta acreditació ha implicat la revisió de l'estat dels programes formatius de l´EPS en el Registre d'Universitats, Centres i Títols (RUCT), així com la certificació de la implantació del Sistema de Qualitat per part de ANECA, que es va obtenir al novembre de 2023, per a això ha sigut fonamental comptar amb el suport del Vicerectorat d'Estudis, Qualitat i Llengües i de la Unitat Tècnica de Qualitat de la Universitat d'Alacant.

En resum, l'acreditació institucional de l´EPS representa una fita significativa en el reconeixement del seu Sistema de Qualitat i consolida el seu compromís amb la qualitat educativa.