La professora de l'Escola Politècnica Superior Paloma Moreda, guardonada entre els 'Importants' d'INFORMACIÓ

Data de la notícia: 22-01-2024

El pròxim 15 de febrer es lliuraran els premis 'Importants', en una gala celebrada a les 19 hores en ADDA, i amb els quals el diari INFORMACIÓ cerca posar en valor l'acció de nombroses persones per les seues contribucions a la societat alacantina.

Paloma Moreda Pozo, professora del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat d'Alacant, és la investigadora responsable de la iniciativa del Centre d'Intel·ligència Digital (CENID) que desenvolupa, amb ajuda de la intel·ligència artificial, una nova tecnologia per al processament del llenguatge natural, amb la finalitat d'eliminar barreres del llenguatge a les persones amb discapacitats cognitives.

El projecte que coordina es titula «Processament del Llenguatge Natural per a impulsar la simplificació de contingut digital en l'administració pública». L'eina que estan desenvolupant genera versions més senzilles i accessibles dels textos complexos i més tècnics que publiquen els organismes, facilitant l'accés a la informació i la realització de tràmits.

Un avanç amb marca Alacant que pot canviar dràsticament la manera en la qual es relacionen l'Administració i la ciutadania, i que ha servit a Paloma Moreda per a ser guardonada en els premis “Importants” de l'INFORMACIÓ.

Enhorabona, Paloma!

#orgullEPS #orgullUA

+Info en nota de premsa:
Els premis «Importants» d'INFORMACIÓ honren el talent i la fortalesa de la província - Informació (informacion.es)