Victoria Carramolino, premiada pel millor TFG de sistemes de telecomunicació en la III edició dels 'Premis Enginy de les Telecomunicacions-COGITCV/AGITCV'

Data de la notícia: 03-12-2023

El passat 1 de desembre de 2024, Victoria Carramolino Olivares, graduada en Enginyeria en So i Imatge en Telecomunicació per la Universitat d'Alacant, va rebre un guardó a València pel seu Treball Fi de Grau.

Victoria Carramolino Olivares, egressada de l'Escola Politècnica Superior, ha sigut guardonada en la III Edició dels premis al Millor Treball Fi de Grau en Telecomunicació de la Comunitat Valenciana, en l'esment de sistemes de telecomunicació.

Els “Premis ENGINY de les Telecomunicacions” són atorgats per part del Col·legi Oficial/Associació Valenciana de Graduats i Enginyers Tècnics de Telecomunicació (COGITCV/AGITCV). La cerimònia de lliurament de premis va tenir lloc el passat 1 de desembre de 2024 en la Universitat de València.

El TFG de Victoria es titula “Antena per a plataformes estratosfèriques (HAPS) en compliment de els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'ONU” i els seus tutors han sigut els professors Stephan Marini i Miguel Ferrando Rocher.

El seu projecte suposa una aportació al problema de l'accés a Internet, cada vegada més important en la nostra societat, en comunitats rurals i àrees remotes que manquen de serveis de connectivitat adequats. Per a abordar aquesta problemàtica, es poden utilitzar sistemes d'estacions en plataformes a gran altitud (High-Altitude Platform Systems, HAPS) brindar connectivitat de banda ampla fixa a usuaris finals i establir enllaços de transmissió entre xarxes mòbils i centrals. Aquestes aplicacions són especialment útils en situacions d'emergència, desastres naturals o en àrees desateses, com a zones muntanyenques, costaneres o desèrtiques.

En el seu TFG, Victoria ha dissenyat i fabricat una agrupació d'antenes, més adequada enfront de les pèrdues que les tradicionals, i que forma part d'un sistema HAPS. La seua agrupació d'antenes és de baix perfil en la banda Ka (29-31 GHz) i ha sigut implementada mitjançant la tecnologia Gap Waveguide.

A través d'aquest desplegament, els HAPS contribueixen al compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), especialment el número 9 (indústria, innovació i infraestructura), en contribuir a garantir l'accés a les tecnologies de la informació i les comunicacions a tot arreu del món.

Finalment, esmentar a més que Victoria va ser una de les egressades de l'Escola Politècnica Superior que va col·laborar amb el nostre programa Vull Ser Enginyera exposant el seu TFG a les xiquetes de tercer i quart de l'ESO que van participar en els Campus EngineeringGirl.

Enhorabona, Victoria!

#orgullEPS #orgullUA

Imatge: Foto de família en els Premis Enginy 2023.

Imatge: Victoria Carramolino Olivares amb Stephan Marini (esquerra) i Miguel Ferrando (dreta).

Imatge: Victoria explicant el seu TFG a les participants de Vull Ser Enginyera 2023.

Més info en: