INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL EN MEDICINA: SEPARANT FETS DE FICCIÓ

Data de la notícia: 26-10-2023

DATA Dimarts 31 d'octubre de 2023, a les 19.00 h.

CONFERÈNCIA EN LÍNEA

Es retransmetrà en el següent enllaç

PONENT

Ignacio Hernández Medrano. Neuròleg, Fundador i Director Mèdic de Savana.

MODERA

Virgilio Gilart Iglesias. Director de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant.

RESUM

La intel·ligència artificial i l'aprenentatge automàtic (machine learning) tracten de veure correlacions més enllà de les capacitats humanes; raó per la qual estan canviant radicalment indústries i institucions. En Medicina ja estem sent testimonis de proves sòlides (i sota aprovació) sobre la utilitat d'aquests algorismes, si bé encara no disposem d'assajos clínics en vida real. Les capes de dades interessants per a generar IA són: sensors, genoma i imatges. Si bé una de les capes de dades més destacable és la Història Clínica Electrònica, que gràcies al Processament del Llenguatge Natural permet la generació àgil de Real World Evidence (ensenyarem casos d'èxit). Seran necessaris el pensament ètic i la formulació de les preguntes correctes per a afrontar aquest ja inevitable entorn de IA en sanitat.

CURRICULUM VITAE

És neuròleg per l'Hospital Ramón y Cajal, on va coordinar l'estratègia d'investigació. Llicenciat per la Singularity University (Silicon Valley), ha sigut repetidament considerat per la premsa sanitària com una de les persones més influents en Salut Digital a Espanya. Premie Princesa de Girona en 2019 per haver fundat Mendelian, del Regne Unit, (diagnòstic de malalties rares amb IA) i per Savana. Forbes ho va incloure en 2021 en la seua llista dels 100 espanyols més creatius del món dels negocis; i en 2023, en la llista dels 23 changemakers. Des de la Comissió Europea fins a la Reial Acadèmia Britànica de la Ciència, Ignacio és un ponent de recorregut internacional.

ORGANITZA

Aula de la Ciència i Tecnologia de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant.