Miguel Ángel Muñoz Bañón, diplomat de l'Escola Politècnica Superior i doctor per la Universitat d'Alacant, premi a la millor tesi doctoral en robòtica de l'any 2022 a Espanya

Data de la notícia: 24-10-2023

El Comitè Espanyol d'Automàtica ha atorgat el premi nacional de millor tesi en robòtica 2022 a Miguel Ángel Muñoz-Bañón, per la seua tesi doctoral 'Navegació autònoma basada en mapes públics geo-referenciats'.

Miguel Ángel Muñoz-Bañón, diplomat de l'Escola Politècnica Superior i doctor per la Universitat d'Alacant, ha rebut recentment el premi a la millor tesi doctoral en robòtica de l'any 2022 a Espanya. La tesi ha sigut dirigida per Fernando Torres Medina i Francisco Andrés Candelas Feries, professors del Departament de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal.

El premi ha sigut atorgat pel Comitè Espanyol d'Automàtica (CEA) i patrocinat per Robotnik Automation.

La investigació realitzada en la seua tesi doctoral se centra en la geo-localització de vehicles autònoms i es titula “Navegació autònoma basada en mapes públics geo-referenciats”.

La trajectòria de Miguel Ángel és excel·lent. Va obtenir el Grau en Enginyeria en So i Imatge en Telecomunicació en 2016, el Màster en Intel·ligència Artificial Avançada per la UNED en 2017 i el Doctorat en Informàtica per la Universitat d'Alacant en la línia de Robòtica en 2022.

Va realitzar el seu doctorat finançat per la Generalitat Valenciana i el Fons Social Europeu com a part del grup d'investigació d'Automàtica Robòtica i Visió Artificial (AUROVA).

En 2021 va realitzar una estada com a investigador en el prestigiós Karlsruhe Institute of Technology (KIT) a Alemanya, sota la supervisió del professor Christoph Stiller, un dels artífexs de l'àmpliament estès KITTI dataset.

Durant la tesi va realitzar 5 publicacions en revistes JCR, a més de diferents publicacions en congressos nacionals i internacionals, dos d'ells en el qual és considerat el congrés més influent en robòtica, el IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA).

Actualment ha sigut acceptat per a realitzar una estada postdoctoral en 2024 a l'Oxford Robotics Institute (ORI) de la Universitat d'Oxford, sota la supervisió dels internacionalment reconeguts professors Paul Newman i Maurice Fallon.

¡Enhorabona!!!

#orgullEPS