Xarrada Computació i Salut

Data de la notícia: 16-05-2023

Dimecres 24 de maig de 2023, a les 19.00 h.

Seu Universitària Ciutat d'Alacant, C/ Ramón y Cajal, 4.

També pot seguir-se on-line a través del següent enllaç directe: https://si.ua.es/es/videostreaming/sede.html

Per als qui vulguen formular preguntes durant la sessió poden fer-ho a través del següent correu electrònic: seu.alacant@ua.es

Ponent

Alfonso València, Director del Departament de Ciències de la Vida del Barcelona Supercomputing Center (BSC).

Virgilio Gilart, Director de l'Escola Politècnica de la Universitat d'Alacant.

Curriculum vitae

Alfonso València és professor ICREA, Director del Departament de Ciències de la Vida del Barcelona Supercomputing Center, Director de l'Institut Nacional Espanyol Bioinformática  NB/ELIXIR*-ÉS, i coordinador del data enxampar de la iniciativa IMPaCT de Medicina Personalitzada a Espanya.

Les seues àrees d'investigació principal són el desenvolupament de mètodes de Biologia Computacional i la seua aplicació a problemes mèdics. Alguns dels mètodes computacionals desenvolupats per ell es consideren pioners en àrees com ara mineria de textos biològica,  coevolució proteínica, xarxes de malaltia i, més recentment, sistemes de models cel·lulars (bessons digitals). Participa en diversos dels consorcis internacionals més importants relacionats amb l'estudi del càncer.

Quant a serveis comunitaris, és un dels promotors originals de l'estructura ELIXIR, fundador de la xarxa Espanyola i internacional de Bioinformática i expresident del ISCB, l'associació professional internacional de Bioinformáticos. És també Editor Executiu de la principal publicació del sector (Bioinformatics OUP).

Organitza

Aula de la Ciència i Tecnologia de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant.