El 27 d'abril de 2023 se celebra el Dia Internacional de les Xiquetes en les TIC

Data de la notícia: 27-04-2023

El Dia Internacional de les Xiquetes en les TIC se celebra el quart dijous del mes d'abril de cada any des del 2010.

Els països membres de la Unió Internacional de Telecomunicacions (ITU en anglès), organisme adscrit a l'ONU, van decidir crear aquesta efemèride en 2010, motivats per la significativa bretxa de gènere evidenciada al llarg dels anys en l'àmbit de les Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions (TIC).

I per què és tan important que les xiquetes i dones en general s'interessen per les TIC en el món?

La raó fonamental, i per això la creació d'aquest dia internacional, és que “la falta de dones amb aptituds per a la utilització i desenvolupament de les TIC porta com a conseqüència una greu disminució en el desenvolupament econòmic i social dels països.”

Tota activitat econòmica que s'està realitzant mundialment implica l'ús d'elements tecnològics. Des de xicotetes accions, com realitzar trucades des d'un mòbil, fins a treballs molt més complexos, com gestionar un inventari per mitjà de taules dinàmiques en un full de càlcul o realitzar un seguiment de mètriques en les xarxes socials.

Amb el lema triat per a aquest dia en 2023, "habilitats digitals per a la vida", es pretén promoure que les xiquetes i les joves adquirisquen habilitats per a convertir-se tant en usuàries de les noves tecnologies com en creadores en el món digital, i per a això és fonamental que més xiques trien i desenvolupen les professions STEM.

#DiaInternacionaldelesXiquetesenlesTIC #GirlsinICT #GirlsinICTDay

Imatge: Xiques en estands de Vull Ser Enginyera 2023.
Autor: Roberto Ruiz.