La Universitat d'Alacant lliura els premis del Concurs City Gamers

Data de la notícia: 15-03-2023

La Càtedra Vectalia patrocina la segona edició del concurs que reconeix les millors planificacions de mobilitat sostenible.

El concurs CITY GAMERS, organitzat pels departaments d'Enginyeria Civil, i d'Edificació i Urbanisme de la Universitat d'Alacant, ha comptat amb la participació de la Càtedra Vectalia Mobilitat, que ha sigut l'encarregada de patrocinar els dos premis, de 600 euros cadascun, que s'han lliurat a les simulacions de les ciutats que compten amb una millor planificació de mobilitat urbana sostenible.

Les persones participants havien de resoldre un escenari de planificació urbana sostenible el qual tenia uns objectius concrets sobre habitants mínims a aconseguir, fluïdesa del trànsit, intermodalitat del transport públic, paisatgisme i qualitat dels barris residencials, conversió en zona de vianants i accés a parcs, a més de la gestió de l'aigua, residus i energia. Aquest escenari ha sigut planificat en el joc Cities: Skylines, desenvolupat per l'empresa sueca Paradox Interactive.

Els guanyadors han sigut Gregorio Berná, alumne d'Enginyeria Informàtica i Guillermo González, d'Enginyeria Civil, els qui han valorat de forma molt positiva la iniciativa. Un jurat format pel professorat de la UA ha sigut l'encarregat de jutjar els treballs proposats per part de l'estudiantat, tenint en compte els indicadors de metes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030.

L'objectiu d'aquest torneig és conscienciar sobre el desenvolupament sostenible i igualitari en els joves, i involucrar-los en aquesta etapa del seu aprenentatge, fomentant les disciplines relacionades amb la planificació urbana i el desenvolupament urbà sostenible.

Nota de premsa:

Imatge de l'acte de lliurament de premis del concurs CITY GAMERS en Politècnica I.