Bases premis concurse **City **Gamers **BOUA

Data de la notícia: 22-12-2022

La Càtedra Vectalia Mobilitat, l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant, la Direcció del Màster en Enginyeria de Camins, Canals i Ports i els departaments d'Enginyeria Civil i d'Edificació i Urbanisme organitzen el concurs CITY GAMERS per a joves que planificaran les nostres ciutats, obert a alumnes i alumnes matriculats en graus i màsters oficials de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat d'Alacant.

Aquella o aquell estudiant interessat a participar haurà de desenvolupar un escenari de planificació urbana sostenible amb el videojoc Cities: Skylines®. L'escenari tindrà uns objectius concrets sobre habitants mínims a aconseguir, fluïdesa del trànsit, intermodalitat del transport públic, paisatgisme i qualitat dels barris residencials, conversió en zona de vianants i accés a parcs, problemes amb emissions i contaminació acústica, així com la gestió sostenible de l'aigua, residus i energia.

Els escenaris de simulació de ciutat seran presentats el divendres 3 de març de 2023 davant un jurat de professores i professors de la UA que jutjarà els treballs i proclamarà al guanyador o guanyadora de la competició. En la valoració del concurs es tindran en compte indicadors relacionats amb la Meta 11.2 de l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 11 de l'Agenda 2030 (ODS 11 Ciutats i Comunitats Sostenibles). Aquesta meta se centra en l'accés de la població a sistemes de transport públics, assegurances i sostenibles i haurà hagut de tenir-se en compte per les i els participants a l'hora de desenvolupar la seua creativitat amb la partida en Cities: Skylines®. Podran així mateix prendre's en consideració altres metes del ODS 11 o d'altres ODS, però en la valoració del concurs CITY GAMERS es donarà prioritat a la manera d'enfocar i gestionar la Meta 11.2. El primer premi del concurs estarà patrocinat per la Càtedra Vectalia Mobilitat i consistirà en un equip iPad Mini Wi*-*fi 64 GB valorat en 579,00 €. Es dotaran també un segon i tercer premi.

Per a més informació: https://dic.ua.es/es/city-gamers.html