Finalitza amb èxit la segona edició del programa de mentorització i gestió del talent de Fundació Banc Sabadell i la Universitat d'Alacant

Data de la notícia: 21-12-2022

El programa es duu a terme gràcies a la col·laboració del Centre de Competències Tecnològic d'Alacant (CCTA) del Banc Sabadell que, a través dels seus professionals, ofereix formació i **mentorización a estudiants de la UA. L'edició d'enguany ha comptat amb la participació de 13 estudiants que han sigut mentoritzats per 13 professionals del CCTA.

La Fundació Banc Sabadell, a través del Centre de Competències Tecnològic d'Alacant (CCTA) del Banc, ha impulsat, juntament amb el vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat de la Universitat d'Alacant, un programa de mentorització i gestió del talent que permet que estudiants de grau, màster i doctorat de la UA, siguen mentoritzats per treballadors del propi CCTA per a preparar-los per al seu futur professional.

La segona edició d'aquest programa, que ha finalitzat avui 20 de desembre, ha oferit a 13 estudiants la possibilitat de treballar en un repte tecnològic que els ha permès conèixer diferents rols, competències i habilitats necessàries per a afrontar la seua activitat laboral i professional. Una vegada acabat el programa, els estudiants poden optar a realitzar una estada de pràctiques externes en empresa durant el curs 2023-24.

L'acte de tancament s'ha celebrat en format híbrid en les instal·lacions del CCTA i ha comptat amb la presència de Virgilio Gilart, director de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant; Carlos Rizo, coordinador acadèmic de pràctiques en empreses i relacions institucionals de la UA; Susana Soler, directora del CCTA; Christian Cortes, IT Manager CCTA, Victor Carbó, de l'equip de la Direcció de Sostenibilitat de Banc Sabadell, així com dels mentors i mentees que han participat en aquesta edició del programa.

Julián López, estudiant de 3er d'Enginyeria Informàtica en la UA, i mentee d'aquesta edició ha ressaltat el que li ha aportat el programa:
“He aconseguit millorar els meus soft skills, he conegut la realitat i la possible aplicabilitat del que estic estudiant i la proximitat del meu mentor m'ha permès aprendre diferents tècniques sobre com abordar un projecte. He après una nova manera de veure les coses i en què consisteix realment la sostenibilitat”.

Christian Cortés, IT Manager del CCTA, que ha participat com a mentor en les dues últimes edicions del programa, comparteix:
És molt reconfortant sentir que amb aquest programa estem ajudant estudiants universitaris a acostar-se a un món professional real. Mitjançant l'elaboració d'un projecte lligat a l'àmbit de la sostenibilitat, estem impulsant les soft skills que incrementaran les possibilitats d'incorporació al mercat laboral dels estudiants.”