MARENOSTRUM 5 I EL SEU DATA CENTER

Data de la notícia: 22-11-2022

Dilluns 28 de novembre de 2022, a les 19.00 h

Lloc

Presencialment a la Sala Polivalente. Seu Universitària Ciutat d'Alacant (C/ Sant Ferran, 40).

També pot seguir-se on-line a través del següent enllaç directe: https://si.ua.es/es/videostreaming/polivalente.html
Per als qui vulguen formular preguntes durant la sessió poden fer-ho a través del següent correu electrònic: seu.alacant@ua.es

Ponent

Sergi Girona Turell. Director del Departament d'Operacions del Barcelona Supercomputing Center.

Modera

Virgili Gilart Iglesias. Director de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant.

Resum

"En 2019, EuroHPC va triar al Barcelona Supercomputing Center com a seu per a albergar uns dels majors supercomputadors d'Europa, el MareNostrum 5; aquest nou MareNostrum serà una maquina pre-exascala, amb una peak performance superior a 200 petaflops, 17 vegades superior a l'actual MareNostrum 4 i 10,000 vegades superior al supercomputador que va iniciar la saga en 2004, el MareNostrum 1.

La xarrada explicarà, amb els seus problemes i solucions, com s'està preparant un data center amb les característiques necessàries per a albergar una infraestructura d'aquestes dimensions, que excedeixen la capacitat actual de la Capella de Torre Girona. També s'analitzaran les característiques del futur MareNostrum 5 i el seu pla d'implantació."

Curriculum vitae

SERGI GIRONA és doctor Enginyer en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya. Va formar part de l'equip d'EASi Engineering des de la seua fundació en 2001, com a Director a Espanya i com a Director de&R D de la central a Alemanya. Actualment és Director del Departament d'Operacions del Barcelona Supercomputing Center (BSC), així com Gestor de la Xarxa Espanyola de Supercomputación (RES).  Ha estat també estretament lligat a PRACE (Partenariat for Advanced Computing in Europe) des de la seua creació, primer simultanejant el càrrec de Chair del Board of Directors amb el de Director General, entre 2013 i 2015, i després com a Vice-Chair del Consell, càrrec que va ostentar des de juny de 2016 fins a Juny 2018. Actualment és el Delegat del Consell, representant a Espanya.

Sergi es va unir al BSC en 2004 com a responsable de la instal·lació del supercomputador MareNostrum a Barcelona; el MareNostrum va ser el major supercomputador d'Europa en el seu moment, posició que va mantenir durant 3 anys; Sergi va dirigir la preparació de la seua ubicació i la coordinació de la instal·lació del sistema amb IBM. Actualment, com a Director d'Operacions les seues responsabilitats inclouen el Suport a Usuaris i l'administració dels diferents sistemes d'HPC del BSC.

A més de ser membre del grup estratègic de treball ESFRI Health and Food, participa activament dels projectes DEISA, PRACE, EUDAT, EESI, Human Brain Project, RDA, EXDCI, ELITRANS, iCordi, HPC Europa, Xarxa d'eCiencia? A la fi del 2018 el Consell de Direcció d'EuroHPC li va nomenar membre de l'Infrastructure Advisory Group de l'EuroHPC Joint Undertaking, en el qual va participar activament fins a setembre de 2021. Actualment lidera la planificació i instal·lació del nou MareNostrum5, un supercomputador pre-exascala que albergarà el BSC després de ser triat per a això per l'EuroHPC Joint Undertaking.

Organitza

Aula de la Ciència i Tecnologia de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant.