Sandra García, Antonio Ríos i Alberto Berenguer, egressats del Màster en Ciències de Dades en la **EPS, guanyadors IV edició del Desafiament Aporta

Data de la notícia: 28-10-2022
Visites: 1925

Sandra García, Antonio Ríos i Alberto Berenguer, egressats del Màster en Ciències de Dades en l'EPS que actualment estan realitzant un doctorat en informàtica, han sigut els vencedors en Desafiament Aporta, un premi nacional sobre reutilització de dades oberts.

La proposta Helpvoice!, desenvolupada en tan sols tres mesos per Sandra García, Antonio Ríos i Alberto Berenguer, ha aconseguit el primer premi de 4.000 euros en la IV edició del Desafiament Aporta. Aquesta competició d'àmbit nacional està impulsada per Red.es i la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.

La IV edició del Desafiament Aporta ha girat entorn del lema ‘El valor de la dada per a la salut i el benestar dels ciutadans' amb l'objectiu de captar, analitzar i utilitzar la intel·ligència de les dades en el desenvolupament de solucions en aquest àmbit.

HelpVoice! és un servei que ajuda a majors a través de tècniques de reconeixement de veu basades en aprenentatge automàtic. Davant una situació d'emergència, l'usuari només ha de fer clic en un dispositiu i dir quins són els seus símptomes. El sistema envia un informe amb la transcripció dels símptomes expressats amb la seua veu i prediccions a l'hospital més pròxim. Al mateix temps aquesta eina també recomana al pacient què fer mentre espera als serveis d'emergència. Aquest servei utilitza el mapa d'hospitals d'Espanya, dades de reconeixement de la parla i sentiments en el text, entre altres dades obertes.

Sandra García, Antonio Ríos i Alberto Berenguer són diplomats del Màster en Ciències de Dades de l'Escola Politècnica Superior, on es van conèixer, i actualment cursen un Doctorat en Informàtica en la Universitat d'Alacant.

Enhorabona als tres!

#orgullEPSAlicante #orgullUA

Lliurament de premis a Madrid el 27/10/2022 (imatge extreta de lloc web Notícies del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital)

Notes de premsa i vídeo