CEV organitza una jornada per a abordar des de la perspectiva empresarial els reptes de l'aigua a la província d'Alacant i en la Comunitat Valenciana

Data de la notícia: 10-10-2022

Cerquem conclusions clares i consensuades sobre la planificació i els projectes que asseguren el nostre futur, centrades en donar solució al dèficit hídric i a mantenir ocupació i benestar social?

El pròxim 14 d'octubre, la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana celebrarà en IFA la jornada “Aigua i economia: anticipant-nos al canvi climàtic”. Per als promotors de la trobada, el president de CEV Alacant, Joaquín Pérez, i el president de la Comissió d'Aigües de la CEV, Jordi Azorín, l'objectiu prioritari és generar un debat rigorós sobre les necessitats hídriques de la Comunitat i l'escenari futur a tenor de les conseqüències del canvi climàtic.

Joaquín Pérez veu aquesta trobada com “una boníssima oportunitat per a avançar en el que sempre demanem: solucions a les necessitats de la província, que partisquen del rigor tècnic i incloguen la perspectiva de la viabilitat financera”.  “A Alacant entenem que el transvasament és irrenunciable perquè ara com ara d'ell depèn poder mantenir 38.000 llocs de treball en aquesta província, però a més sabem que hem d'avançar cap a l'ús d'alternatives complementàries econòmicament viables i que garantisquen el nostre futur en l'entorn climàtic que ens ofereix el mitjà termini”, ha afirmat.

Per part seua, el president de la Comissió d'Aigües de la CEV i Director general de Hidraqua, considera que “estem obligats a mitigar les conseqüències del canvi climàtic i alhora assegurar els recursos hídrics en aquest territori, i la bona notícia és que podem fer-ho perquè som experts en eficiència en l'ús d'aquests recursos, i  perquè coneixem les solucions: potenciar al màxim la reutilització, fer que la dessalació siga econòmicament viable i defensar el Transvasament Tajo-Segura ja que, ara com ara, és insubstituïble”.

L'acte comptarà amb la intervenció de Teodoro Estrela, Director General d'Aigües del Ministeri de Transició Ecològica, qui exposarà la planificació estatal hídrica per a Alacant i per a la Comunitat Valenciana, i els projectes que el Govern té pensat desenvolupar quant a infraestructures hídriques a partir dels Fons Europeus. Després d'ell, el catedràtic d'Anàlisi Geogràfica Regional de la Universitat d'Alacant, Jorge Olcina, donarà una ponència sobre l'impacte del canvi climàtic en el nostre territori a curt i mitjà termini.

A continuació, s'han organitzat dues taules d'experts, que debatran, d'una banda, sobre la importància que té l'aigua en els diferents sectors econòmics de la província, i per un altre, sobre la viabilitat tècnica i econòmica d'alternatives complementàries al Transvasament Tajo-Segura, com són la reutilització i la dessalació.

En la primera de les taules participaran José Vicente Andreu, president de ASAJA Alacant; Núria Montes, secretària general de HOSBEC; David Beltrá, president de Marbre d'Alacant, i Rubén Alfaro, president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.  La segona comptarà amb l'opinió de Juan Ángel Conca, gerent de la EPSAR; Aránzazu Fidalgo, cap de l'oficina de planificació hidrològica de la CHJ; Joaquín Melgarejo, catedràtic d'Història i institucions econòmiques de la Universitat d'Alacant, i Carlos Conradi, director de la Mancomunitat dels Canals del Taibilla.

La consellera d'Agricultura, Desenvolupament rural, Emergència climàtica i Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana, Mireia Mollà, i el president de CEV Alacant, Joaquín Pérez, seran els encarregats d'obrir l'acte.