Lliurament de Premis Caixa d'Enginyers 2020-21

Data de la notícia: 07-06-2022

Jorge Abellán, del Grau en Arquitectura Tècnica, i Tamara Torrecillas, del Grau en Enginyeria Multimèdia, van rebre el premi el passat 1 de juny de 2022.

Dimecres passat es va fer lliurament dels Premis de Caixa d'Enginyers 2020-21 als nostres egressats Tamara Torrecillas Martínez (Enginyeria Multimèdia) i Jorge Abellán Ramos (Arquitectura Tècnica), en el despatx d'Adreça de l'Escola Politècnica Superior.

Les històries que hi ha darrere de l'èxit de Tamara i de Jorge en els seus estudis són inspiradores. La seua situació no era fàcil i es van créixer, van canviar de rumb i van ser capaços d'adaptar-se. Ens van contar la seua gran història de superació i els demanem compartir-la.

Després d'uns dies d'introspecció, tasca que no és fàcil, els dos han volgut escriure unes paraules i compartir la seua història. Potser ajuda a altres persones quan troben dificultats en el seu pas per la universitat. Potser també ens ajuda a valorar i agrair les nostres circumstàncies i els nostres suports quan ens va bé.

Javier Álvarez Penalva va fer lliurament del premi per part de Fundació Caixa d'Enginyers en l'acte en què van estar també presents Virgili Gilart, director de l'EPS, Sonia Vázquez i María Dolores Andújar, coordinadores acadèmiques dels graus d'Enginyeria Multimèdia i Arquitectura Tècnica, respectivament, i Encarnación Gimeno, coordinadora acadèmica de Comunicació i Igualtat de l'EPS.

PARAULES DE JORGE

Sóc Jorge Abellán Ramos i us explicaré el meu pas pels estudis universitaris. Vaig començar aquesta etapa al campus d'Albacete matriculat en Enginyeria Industrial Mecànica. Com que treballava en l'hostaleria alhora que estudiava els resultats no van ser els esperats, la qual cosa va produir en mi una gran sensació de frustració, fins al punt de plantejar-me abandonar la universitat.

No obstant això, vaig decidir donar-me una nova oportunitat, aquest cas en la Universitat d'Alacant, en el grau d'Arquitectura Tècnica. Per a començar aquest període vaig treballar durant els estius, caps de setmana i èpoques de festa perquè no resultara tan costós per als meus pares. Vaig començar amb ànims renovats i bones sensacions, gaudint de totes les possibilitats que m'oferien i treballant molt. Gràcies a això vaig obtenir beques tots els cursos.

La llarga malaltia i posterior defunció del meu pare va suposar un dur colp per a tots nosaltres. No ha sigut fàcil sobreposar-se a la preocupació contínua i a la tristesa i aconseguir centrar el cap en l'estudi. Per la meua manera de ser vaig preferir suportar això amb discreció, sense compartir-ho amb els meus professors i sense ajornar mai cap examen ni lliurament (gràcies **Vicen pel suport). El meu pare l'hauria volgut així.

Finalment, tot l'esforç s'ha vist recompensat amb un resultat del qual em sent molt orgullós. Ara les meues metes són continuar formant-me, trobar treball i poder créixer en el món de l'Arquitectura Tècnica.

Espere que aquestes línies, que per primera vegada compartisc, servisquen a altres estudiants per a sobreposar-se a les dificultats i alçar l'ànim quan a vegades no hi ha ni forces ni ganes. Al final val la pena.

Una salutació per a tots.

PARAULES DE TAMARA

Quan em pregunten quin és el secret per a haver aconseguit bones notes em sembla una pregunta complexa de contestar. Crec que en el meu cas el secret resideix en l'educació que he rebut des de xicoteta. Provinc d'una família humil que sempre ha treballat perquè no em faltara de res i poguera tenir uns bons estudis. La meua família sempre ha sigut el meu model a seguir i són ells els qui m'han ensenyat el valor de l'esforç i la responsabilitat.

El camí fins al dia d'avui no sempre ha sigut fàcil. Durant l'adolescència, igual que moltes persones desgraciadament, vaig patir bullying, i igual que moltes d'elles, tampoc ho vaig explicar a casa. Vaig créixer sentint per part d'altres estudiants que traure bones notes no servia per a res i que l'esforç que estava realitzant seria en va.

Quan vaig entrar en la Universitat d'Alacant vaig començar el doble grau de DADE, però a l'any i mig, malgrat estar traient bones notes, vaig decidir que aqueixa no era la meua vocació. Vaig rebre comentaris que estava cometent un error i que no em seria fàcil aprovar en una enginyeria venint de mixtes. El meu únic problema va ser que en canviar-me de carrera vaig perdre el dret a la beca MEC durant els primers anys, per la qual cosa vaig decidir eixir-me de DADE abans d'acabar el segon any i posar-me a treballar per a pagar-me els meus estudis.

En entrar en Enginyeria Multimèdia assignatures com a Física van suposar un esforç major, ja que no tenia el mateix nivell que els meus companys que l'havien estudiat en Batxillerat. En el segon quadrimestre em vaig enamorar de la programació de la mà d'Alicia Garrido, que va establir les bases de tots els coneixements que he anat adquirint al llarg d'aquests anys. Vaig tenir molta sort amb els meus companys i vaig trobar al millor equip de treball possible, unes persones que s'esforçaven a realitzar unes pràctiques de les quals sentir-nos orgullosos i a les quals dec part dels meus mèrits.

De la Universitat d'Alacant m'emporte experiències i persones increïbles. Al final el més important envoltar-se de gent que et dóna suport i t'anima a aconseguir tot el que et proposes, aqueix per a mi és el meu gran èxit.