Les enginyeres i els enginyers del futur

Data de la notícia: 04-06-2022

Activitat pilot de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant, en la qual estudiants de la EPS van explicar com són les seues enginyeries, i com poden ajudar a aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible, als xiquets i xiquetes del col·legi L'Almàssera de Sant Vicent del Raspeig. Iniciativa vinculada a un conveni amb la Fundació Caixa d'Enginyers.

Des de març a maig, l'alumnat deº 5 i 6º de primària de CEIP L'Almàssera de Sant Vicent del Raspeig ha participat en una experiència pilot amb estudiants de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant.

La iniciativa està vinculada a un conveni de la Fundació Caixa d'Enginyers i la UA: Estudiants EPS i Objectius de Desenvolupament Sostenible.

En una primera fase, les i els estudiants van comptar durant dos matins, a tots els grups deº 5 i 6º de primària del col·legi, com són les enginyeries que estan estudiant, per què els apassiona i a què et pots dedicar en un futur des de cadascuna d'elles. També els van explicar què són els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i la seua importància, i com podem ajudar des de les enginyeries a aconseguir-los.

Posteriorment es va treballar el tema des de les aules. Cada xiqueta i cada xiquet va triar una enginyeria, va completar el teu carnet d'enginyera o enginyer en pràctiques, ho va compartir amb la seua família, i va proposar un projecte.

El resultat de tot això són un total de 151 treballs!, amb totes les seues idees de com des de l'enginyeria es podria contribuir a millorar la vida de les persones, contribuir a cura del medi ambient, etc.

L'experiència ha sigut coordinada pels professors de la EPS, Encarnación Gimeno i Santiago Heredia Ávalos, i la delegada de la Delegació d'Estudiants de la EPS de la UA, Almudena Gómez Vives.

Moltíssimes gràcies al CEIP L'Almàssera de Sant Vicent del Raspeig per obrir-nos les seues portes. Moltes gràcies al professorat deº 5 i 6º, especialment a Cristina Caballero. Gràcies per la vostra implicació en aquesta idea pilot, per guiar a les xiques i els xics, i gravar els vídeos dels seus treballs.

Vídeo resumeixen. Muntatge d'Encarnación Gimeno:

+Info: