Fase final del Concurs City Gamers per a joves

Data de la notícia: 29-05-2022

Molt emocionant aquest concurs que es va celebrar el divendres 27 a l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant. Es van presentar un total de 26 estudiants d'ESO en 4 equips.

El divendres 27 de maig es va celebrar la fase final del Concurs City Gamers per a joves que planificaran les nostres ciutats.

En aquesta primera edició es van presentar 26 estudiantesde ESO de l'IES Gran Vía i del Col·legi Immaculada Jesuïtes, tots dos de la ciutat d'Alacant. Van ser un total de quatre equiposque van presentar els seus dobles treballs sobre l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 11 de l'Agenda 2030 i sobre una simulació de ciutat en expansió amb el videojoc Cities: Skylines.

L'acte va tenir lloc al Campus de la Universitat d'Alacant a Sant Vicent del Raspeig davant dos jurats formats per les professores i professors Concepción Pla, Clara García, Olga Grao, Óscar Galao, Luis Bañón, Javier Baeza i Borja Varona. En el jurat encarregat de valorar la simulació de ciutat amb el videojoc Cities: Skylines van participar a més els estudiants Almudena Gómez, del Màster en Enginyeria Química, i Guillermo González, del Grau en Enginyeria Civil i membre de la Delegació d'Estudiants de l'Escola Politècnica Superior (EPS).

La inauguració de la fase final del concurs va comptar amb la presència de la professora Mireia Sempere, Subdirectora de Coordinació i Planificació de l'EPS, i les professores María José Moya i Lola Andújar, Coordinadores Acadèmiques dels Graus en Enginyeria Civil i en Arquitectura Tècnica.

La decisió del jurat va atorgar dos equips guanyadors ex aequo que van empatar amb idénticapuntuación d'11 sobre 14: l'equip format per Nicolás, Eider, Irene, Lucía, Josué i Sebastián, de 1r i 3r de l'ESO en l'IES Gran Via; i l'equip format per Vanessa, Irene, Enzo, Priscil·la, Claudia, Ignacio i Pascual, de 2n de l'ESO en el Col·legi Immaculada Jesuïtes.

El concurs City Gamers ha sigut organitzat en la Universitat d'Alacant pel Departament d'Enginyeria Civil i pel Departament d'Edificació i Urbanisme, amb finançament de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat d'Alacant i amb el suport de l'Escola Politècnica Superior.

Animem des d'ací als instituts i col·legis de la província d'Alacant al fet que coneguen més detalls sobre aquest concurs en la web https://dic.ua.es/es/city-gamers.htmly al fet que s'animen a participar en la segona edició en el curs 2022-23.