Reprenem 'Vull Ser Enginyera'!

Data de la notícia: 19-05-2022

Demà divendres 20 de maig en el Paranimf de la UA, primer esdeveniment del programa 'Vull Ser Enginyera'.

Demà divendres 20 de maig en el Paranimf, reprenem el programa “Vull Ser Enginyera”. Aquest primer acte està centrat en visibilitzar a enginyeres que facen de referents, i reunirà 400 estudiants de 3er i 4t de l'ESO:

La iniciativa “Vull Ser Enginyera”és promoguda des de la direcció de l'Escola Politècnica Superior, i compta amb la col·laboració i el suport del Vicerectorat de Transferència, Innovació i Divulgació Científica i del Vicerectorat d'Igualtat, Inclusió i Responsabilitat Social de la UA. Per primera vegada, també col·laboren amb el programa diferents empreses i institucions entre les quals es troben: Vectalia, Aludium, Teralco Group, FacePhi, BBVA, Banc Sabadell, Accenture i Bras del Port.

A Espanya només el 25% de les persones matriculades en Enginyeria són dones, tot això a pesar que siguem un dels països europeus amb un major nombre de científiques i enginyeres (entorn del 50% de persones en el conjunt d'això dos àmbits).

Estudis apunten al fet que part del problema que siguen poques les xiques que es plantegen ser enginyeres, són els rols de gèneres que queden fixats de forma insconsciente des de primerenca edat. Per a canviar estereotips és crucial tenir models reals, disposar de referents dones que treballen en les diferents enginyeries.

+Info en nota de premsa: https://web.ua.es/va/actualidad-universitaria/2022/maig2022/16-22/quatre-cents-estudiants-de-secundaria-participen-en-el-programa-vull-ser-enginyera-de-la-universitat-d-alacant.html