Dia Internacional de les Xiquetes en les TIC

Data de la notícia: 28-04-2022

Avui se celebra el Dia Internacional de les Xiquetes en les TIC.

Avui, 28 d'abril de 2022, se celebra el Dia Internacional de les Xiquetes en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, dia l'objectiu del qual és encoratjar a xiquetes i xiques joves a considerar la possibilitat d'estudiar carreres tecnològiques.

La Unió Internacional de Telecomunicacions, organisme especialitzat de Nacions Unides, fix el quart dijous d'abril com a data per a aquest dia de conscienciació internacional, i així se celebra des de 2011.

L'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible assenyala a les STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) com a impulsores de societats més inclusives i sostenibles. La incorporació de les xiquetes i dones en aquestes àrees és necessària per a reduir la bretxa entre homes i dones i contribuir a la igualtat de gènere. Dins de les STEM, les àrees educatives més dominades pels homes són les TIC i les enginyeries, on la matriculació de dones és de 27% i 28% respectivament (UNESCO, 2018).

ONU Dones estima que no s'aconseguirà aconseguir la paritat de gènere en STEM abans de l'any 2100. I per a 2050 , ja el 75% de les ocupacions estaràn relacionat?amb les àrees STEM.  Un exemple per a reflexionar; avui dia les dones ocupen apenes el 22% dels llocs en intel·ligència artificial.

En paraules de María Noel Vaeza d'ONU Dones en 2020, “donar a les dones igualtat d'oportunitats en carreres STEM ajuda a reduir la bretxa salarial de gènere, millora la seguretat econòmica de les dones, garanteix una força de treball diversa i talentosa, i evita els biaixos. No sols les dones necessiten les oportunitats, sinó que les seues comunitats i països requereixen urgentment de la seua contribució per a trobar noves solucions als problemes que com a societat enfrontem”.

Feliç dia a totes les xiquetes que en un futur seran dones en les TIC!

Imatge del projecte "Vull Ser Enginyera" en la UA en 2019.