Notícia relacionada amb l'activitat professional de l'Arquitecte Tècnic

Data de la notícia: 27-01-2022

El Tribunal Suprem ratifica la jurisprudència sobre els Informes d'Avaluació d'Edificis d'ús residencial. Els únics competents per a la seua subscripció són els Arquitectes Tècnics i els Arquitectes.

Són dues sentències recents del Tribunal Suprem (desembre de 2021 i gener de 20229), remeses pel Consell General de l'Arquitectura Tècnica, en les quals es confirma la reserva d'activitat dels Arquitectes Tècnics i Arquitectes per a subscriure informes i certificats relatius a la seguretat, salubritat i habitabilitat dels edificis residencials, reservant-los en exclusiva la redacció de ITE's i IEE's.

Sobre tècnic competent per a obtenir llicència de segona ocupació.
La resolució conclou que "el facultatiu competent per a emetre el certificat per a obtenir la llicència de segona ocupació en relació amb un immoble destinat a ús residencial són els arquitectes i arquitectes tècnics". (p.31, Recurs de cassació nº4486/2019)

Sobre tècnic competent per a elaborar informes d'Inspecció Tècnica d'Edificis residencials.
La resolució indica que "La Inspecció Tècnica d'Edificis d'habitatges, que té per objecte analitzar l'estat en el qual es troben els requisits bàsics que ordenen les intervencions que s'emmarquen en l'àmbit de l'edificació, correspon als arquitectes i arquitectes tècnics". (p.36, Recurs de cassació nº3674/2019)