El professor de la EPS, Miguel Ferrando Rocher, triat ambaixador del IEEE per a joves professionals

Data de la notícia: 17-01-2022

Miguel Ferrando Rocher, professor del Departament de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal de la Universitat d'Alacant, únic espanyol entre els 12 joves investigadors rellevants a nivell mundial triats com a ambaixadors del IEEE.

Miguel Ferrando Rocher, professor del Departament de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal de la Universitat d'Alacant, ha sigut triat, juntament amb altres 11 joves investigadors rellevants a nivell mundial, ambaixador de la Societat d'Antenes i Propagació del IEEE.

El IEEE (Institut d'Enginyers Elèctrics i Electrònics) és la major organització professional tècnica del món i dins d'ella destaca la societat d'antenes i propagació (AP-S).

Un comitè del IEEE AP-S format per científics de la NASA, l'Agència Espacial Europea (AQUEIXA), així com directius de Facebook (Meta) i Amazon han sigut els encarregats de triar als nous ambaixadors, provinents de països com Austràlia, la Xina, els Estats Units, el Canadà, Sud-àfrica i Espanya, entre altres.

El professor Ferrando-Rocher, que desenvolupa els seus treballs de recerca en el grup de Microones i Electromagnetisme Computacional Aplicat (GMECA) de la UA és l'únic espanyol entre els triats. Aquest programa té com a objectiu que investigadors destacats a nivell mundial inspiren, informen i involucren a les futures generacions de professionals en una varietat de temes tant tècnics com no tècnics per a millorar el seu interès i compromís en el camp de les comunicacions.

Les principals línies d'investigació del Dr. Ferrando-Rocher i per les quals el comitè ha valorat aquest reconeixement, inclouen les comunicacions per satèl·lit en moviment (SATCOM-on-the-move), agrupacions d'antenes d'alt guany en tecnologia Gap Waveguide (GW) i dispositius en les bandes de mil·limètriques, així com les seues més de 40 publicacions en revistes d'alt impacte i congressos a nivell internacional.

Enhorabona, Miguel!