Juan C. Trujillo guardonat amb el Premi ER Fellow 2019

Data de la notícia: 04-12-2019
Visites: 2042

El nostre company, el professor Juan Carlos Trujillo, ha sigut guardonat el Premi ER Fellow 2019. El professor Trujillo ha sigut identificat com un dels investigadors més actius en el camp del modelatge conceptual. Els modelatges conceptuals s'utilitzen per a ajudar les persones a conèixer, comprendre o simular un tema que representa el model.

Des de 2001 Joan C. Trujillo dirigeix la investigació de modelatge conceptual i intel·ligència de negocis en el Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat d'Alacant. Des de 2008, és fundador i director del Grup d'Investigació Lucentia. Els seus principals interessos d'investigació inclouen modelatge conceptual, magatzems de dades (DW), OLAP, aplicacions d'intel·ligència empresarial (BI), utilització d'indicadors clau de rendiment (KPI), Big Data, mineria de dades i seguretat i qualitat en els magatzems de dades. Ha publicat més de 200 articles en aquestes àrees d'investigació. Entre ells, al voltant de 60 d'ells són articles JCR publicats en Data and Knowledge (DKE), Decision Support Systems (DSS), Information and Programari Technology (ISOFT), Information Systems (IS) o Information Sciences (InfSci). Es van publicar al voltant de 140 documents de conferències en conferències de Classe A i B, com ER, UML o CAiSE.

El ER Fellows Award és un honor atorgat a individus seleccionats en la comunitat de models conceptuals en reconeixement de les seues contribucions a la investigació de ER, l'educació de ER i el servei comunitari de ER. La Conferència Internacional sobre Modelatge Conceptual (ER) és el principal fòrum internacional per a presentar i debatre la investigació i la pràctica actual sobre modelatge conceptual.