XVIII Concurs d'Estructures

Data de la notícia: 06-11-2019

Es convoca als estudiants de la Universitat d'Alacant de Grau, Màster o Cursos d'Especialització matriculats en assignatures de Càlcul d'Estructures impartides per professorat pertanyent al Departament d'Enginyeria Civil, al Divuitè Concurs d'Estructures, amb les següents bases:

- Podrà participar qualsevol estudiant matriculat en aquestes assignatures com a màxim en grups de 2 persones. L'estructura haurà d'estar construïda únicament amb barres de fusta. En les unions entre elements estructurals es podrà utilitzar qualsevol material ideat per l'estudiant. L'estructura podrà tenir qualsevol forma i tipologia, haurà de deixar lliure un buit per a pas al seu través d'un rectangle de 80 cm de costat horitzontal i 40 cm en vertical. Les estructures presentades es carregaran exteriorment pel centre de llum, fins a trencament, estant recolzades sobre el sòl. A aquest efecte, es proveirà d'una sufridera amb cara horitzontal superior de 4x3 cm2 com a mínim (el pes de la qual no computarà com a estructura sinó com a càrrega) i en la seva part inferior tindrà una forma adequada a l'estructura participant per transmetre la càrrega a la mateixa de forma repartida. En cas de vàries estructures candidates, s'atorgaran fins a 8 premis, consistents en:
  •  1er premi: +1 punt de la qualificació final en l'assignatura i un exemplar del llibre Lightness, the inevitable renaissance of minimum energy structures. BEUKERS, Adriaan o llibre equivalent.
  •  2º premi: +0.9 punts de la qualificació final de l'assignatura i un exemplar del llibre Estructures per a arquitectes. Salvatori i uns altres o llibre equivalent.
  •  3er premi: +0.8 punts de la qualificació final de l'assignatura i un exemplar del llibre Estructures o per què les coses no cauen. Gordon o llibre equivalent.
  •  4º premi: +0.7 punts.
  •  5º i 6º premi: +0.6 punts.
  •  7º i 8º premi: +0.5 punts.
- Quan una estructura concursant hagi estat realitzada en grup, es repartirà el premi a parts iguals. La classificació de les estructures presentades i carregades fins a trencament es farà per Resistències Efectives decreixents. Cridant R als kp de càrrega que produeixen el col·lapse de l'estructura i P als del seu pes propi, la Resistència Efectiva es defineix com: REf = [1-(P/2)2] x R. Qualsevol dubte sobre el concurs pot consultar-la als professors responsables del Concurs Antonio González Sánchez, Antonio Maciá Mateu i Juan Carlos Pomares Torres a través dels següents correus electrònics: antonio.gonzalez@ua.es, antonio.macia@ua.es i jc.pomares@ua.es. Les estructures es pesaran i carregaran fins a trencament en acte públic, prèviament cada participant explicarà el procés de disseny del seu prototip.
- Data realització concurso: divendres, 15 de maig de 2020 a les 9:00 h. Lloc: Laboratori del Dpto. de Ing. Civil. Planta Baixa. Edifici Politècnica II.
- El jurat estarà constituït per professors de les assignatures indicades. La fallada serà inapel·lable. Qualsevol particularitat no contemplada en aquestes bases quedarà subjecta a la decisió també inapel·lable del jurat.
- El termini d'inscripció finalitzarà el 30 d'abril de 2020
- Inscripcions: es realitzaran mitjançant correu electrònic dirigit als professors responsables del concurs indicant les següents dades: Concursant: Cognoms, nom, telèfon i correu electrònic. Assignatura cursada per l'estudiant. Professor responsable d'aquesta assignatura.

Bases completas en: