PROMOCIÓ DE LA SALUT EN EL CLIMATERI I MENOPAUSA

Data de la notícia: 04-06-2019

Data Dijous 6 de juny de 2019, a les 18:30 h. Ponents Aurora Rives Martínez i Ana I. Gutiérrez Hervás.

Aurora Rives Martínez. Psicòloga General Sanitària. Llicenciada per la Universitat Miguel Hernández, i Màster en Psicologia General Sanitària i Màster en Avanços en Recerca i Tractaments de Psicopatología i Salut, per la Universitat de València. És professora en el Departament de Psicologia de la Salut en l'àrea de Psicobiología de la Universitat Miguel Hernández. Imparteix docència en els graus de Psicologia i Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.

Ana I. Gutiérrez Hervás. Dietista-Nutricionista clínica. Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica i Màster en Nutrició Clínica i Comunitària per la Universitat d'Alacant. Doctora en Nutrició per la Universitat Miguel Hernández. Docent en la Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat d'Alacant en la categoria de Professora Associada, on imparteix docència en Nutrició i tutoritza Treballs de finalització de Grau. Investigadora d'aquesta universitat, autora d'articles originals i de revisió publicats en revistes indexades en JCR i ha participat en diversos congressos nacionals i internacionals.

Desenvolupament

Bloc 1

• Determinar els canvis que es produeixen durant el climaterio i la menopausa a curt, mitjà i llarg termini, i a diferents nivells: fisiològic, físic i psicològic.

Bloc 2

• Explicar les diferents tècniques per a tractar els canvis a curt termini, indicant els motius que els assenyalen com a convenients.
  • Promoure els exercicis de Kegel per a prevenció de trastorn de la musculatura del sòl pèlvic.
  • Explicar la relació tensió-ansietat-malestar i les tècniques de respiració diafragmàtica i relaxació muscular progressiva de Jacobson.
  • Menjar emocional.
  • Estils de vida saludables en climaterio i la menopausa.

Bloc 3

• Explicació d'alternatives al coit mitjançant reeducació sexual.
  • Identificar els diferents tipus d'idees irracionals mitjançant reestructuració cognitiva.
  • Solució de dubtes.
  • Berenar saludable.

Coordina
Carmen Vives Cases. Vicedegana de Recerca, Postgrau i Internacionalització de la Facultat de Ciències de la Salut. Catedràtica de Salut Pública del Departament Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública i Història de la Ciència de la Universitat d'Alacant.

Seu Universitària Ciutat d'Alacant, C/ Ramón y Cajal, 4.

Organitza
Aula de la Salut de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant.