I Jornades de Disseny i Tecnologia al servei de les persones

Data de la notícia: 07-02-2019

Les I Jornades “Disseny i Tecnologia al servei de les persones” posen en valor la recerca, el disseny i la tecnologia aplicada al desenvolupament de productes de suport. Es pretén mostrar les possibilitats del disseny centrat en l'usuari, les eines de fabricació digital, les tecnologies emergents, el codi lliure, l'empatia amb l'usuari, l'aprenentatge en comú de professionals de diferents camps i l'aportació dels propis usuaris i/o famílies en el desenvolupament dels seus propis productes.

El dilluns 18 de febrer a partir de les 16:00h, se celebrarà la conferència del professor Maximiliano Romero, investigador del departament de disseny i planificació de la Universitat de IUAV de Venècia (Itàlia). Reconegut expert en enginyeria de producte (disseny i robòtica), amb experiència en el desenvolupament de tecnologies accessibles.

El mateix dia a les 17:00h s'inaugurarà [artefactes] LAB, un espai de recerca en disseny col·laboratiu, fabricació digital i tecnologies al servei de les persones; una iniciativa social impulsada pel grup de recerca Dissenye en Enginyeria i Desenvolupament Tecnològic (DIDET), el dpto. d'Expressió Gràfica, Composició i Projectes i l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant.

Aquesta nova activitat universitària formarà part de [artefactes], un espai de trobada entre famílies, creadors/as, terapeutes, alumnes/as i investigadors/res, que acumulen multitud de coneixements acadèmics, professionals i experiències personals; i que pretenen posar-los en comú per a aprendre i generar noves solucions tècniques i teòriques en l'àmbit dels productes tecnològics de suport per a persones amb diversitat funcional. -www.artefactos.org-