Arranca en la Politècnica de la UA el Mes Cultural amb més de 60 activitats

Data de la notícia: 05-02-2019

Andrés Montoyo
, director de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant, ha inaugurat la tradicional programació del Mes Cultural, al costat de Faust Ripoll, director del Servei de Cultura, i Josué Nescolarde, sotsdirector de Postgrau, Comunicació i Alumnat de l´EPS.

Més de setanta activitats, pensades per a cercar la participació i implicació de l'alumnat, comencen avui dilluns i finalitzaran el pròxim 28 de febrer. Per a tal fi, que els estudiants puguen aprendre de les activitats proposades, enguany s'ha fet un esforç major, i moltes d'elles es realitzaran en horari de classes en els mateixos laboratoris o aules als quals assisteixen els estudiants. Montoyo, Ripoll i Nescolarde han manifestat la seua preocupació pel fet que l'obligatorietat d'assistir a les classes reglades impedisca a l'alumnat acudir a activitats culturals que, com ha manifestat Ripoll, “estimulen la nostra creativitat”. Ripoll ha felicitat als organitzadors, conscient de cuán complicat és arribar a l'alumnat amb les activitats culturals, per tres qüestions: en primer lloc, que els arribe; segon, que els puga interessar i, tercer, que puguen assistir.

Josué Nescolarde ha destacat les activitats amb solera que tornen enguany a la 13 edició del Mes Cultural de l'Escola Politècnica Superior, com són les que organitza l'Associació d'Astronomia de la UA, Astroingeo; el Cicle de Telecomunicacions, que aquesta edició passa a ocupar més d'una setmana de durada; la Jornada d'Enginyeria Robòtica, la tercera edició de la qual ha vist duplicat el nombre d'empreses participants; la Setmana Cultural i Internacional d'Arquitectura  , la XI edició del Concurs de Programació Lògica; i la novetat aquest 2019, la I Gymkana Tecnològica, prevista per al 15 de febrer i organitzada per l'Associació d'Estudiants MultitecUA.

Montoyo, en la seua intervenció, ha destacat el valor afegit que aporten aquestes activitats culturals als estudiants, sobre les quals ha apuntat “en la Universitat tenim la responsabilitat de formar als nostres alumnes a nivell social, cultural…”, coneixement afegit que dotarà a l'alumnat de criteri per a poder criticar i canviar coses.

El mes comença amb la Setmana Cultura i Internacional d'Arquitectura que s'estén des d'avui dilluns i fins al divendres 8 de febrer de 2019. En ella van a succeir-se conferències, tallers, seminaris i jornades. La Setmana ha organitzat la programació entorn de tres eixos: involucrar als estudiants com una activitat que siga acadèmica/avaluable, aportar un extra al professorat, i realitzar activitats transversals.

A més, algunes de les propostes cridaneres per a aquest mes de febrer en l´EPS són el Taller “Entre filaments. Taller d'iniciació a la impressió 3D” que es desenvoluparà el dia 11 a les 17:00h en Artefactes LAB; el dia 12, el Taller teòric-pràctic “Habilitats d'intel·ligència social  i emocional del segle XXI requerides en la teua professió”, per Antonio Jesús Antón Baeza a les 10:30h en Saló d'Actes IV; el dijous 14 de febrer, en  el Saló d'Actes IV, la  conferencia “Les amenaces de la Terra”, per Antonio González, i el 21 de febrer el Taller de Astrofotografía” a càrrec de Mario Martínez, ambdues organitzades per l'Associació d'Astronomia de la UA, Astroingeo.

La tercera setmana arriben, el dia 21, la conferència “Tècnica de pitching (com presentar una idea)” per FUNDEUN, i el  Taller “Primers auxilis”, impartit per Juana Perpiña i Ángel Sanjuan. Aquest últim taller omple sempre el seu aforament màxim. De la mateixa forma ho fa la conferencia “Jornada de Ciberseguridad BitUp Alacant 2019“, que imparteix Francisco José Habita el 22 de febrer i per a la qual es retransmetrà per videostreaming. El mateix dia, el 22, la conferencia “Sistemes de Protecció Col·lectiva aplicades a la Construcció i Indústria / Demostració EPI i rescat en altura/verticals” mostrarà, de forma pràctica, els sistemes de protecció existents. La conferencia “Universitat Industrial de Santander: el risc és quedar-se” que donarà Luis Eduardo Becerra, acostarà als estudiants amb la realitat dels projectes executats amb el Parc Científic de la UA.