PARADOXES DE LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL

Data de la notícia: 08-01-2019

Ponent Senén Barro Ameneiro, Catedràtic de l'àrea de Ciències de la Computació i Intel·ligència de la Universitat de Santiago de Compostel·la. Director del Grup de Sistemes Intel·ligents

Dijous 17 de gener de 2019, a les 19:00 h.

Presenta
Manuel Palomar, Rector de la Universitat d'Alacant.
Seu Universitària Ciutat d'Alacant, C/ Ramón y Cajal, 4.

Organitza
Aula de Ciència i Tecnologia de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant.

Resum
La Intel·ligència Artificial va passar en molt pocs anys dels laboratoris de recerca a les empreses i d'ací a una infinitat de serveis i productes i a la nostra vida quotidiana. Tot apunta, a més, al fet que açò no ha fet més que començar. No obstant açò, aquesta disciplina científic-tecnològica es desenvolupa i conviu amb algunes curioses paradoxes. Per exemple, el fet que el que és més fàcil de fer per a una persona és el més difícil per a una màquina i viceversa o que persones i màquines sabem molt més del que podem explicar. A través d'aquestes paradoxes aprendrem una mica més del que és i del que podem esperar de la Intel·ligència Artificial, almenys en un horitzó temporal no massa llunyà.

Currículum
Senén Barro (As Pontes, 1962), doctor en Física (premi extraordinari), investigador de l'àrea de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial del CiTIUS, Universitat de Santiago de Compostel·la (USC). Va ser rector de la USC (2002-2010), època en la qual va impulsar el perfil innovador i emprenedor de la universitat i es va desenvolupar “Campus Vida”, reconegut com a Campus d'Excel·lència Internacional. Vicepresident de la “Conferència de Rectors d'Universitats Espanyoles” (2008-2010). Va ser president i director general de RedEmprendia -xarxa de 28 de les millors universitats de 8 països d'Amèrica Llatina, Espanya i Portugal-, orientada a la transferència de R+D i emprendimiento universitari des de 2010 a 2017.
Editor o autor de set llibres -l'últim titulat: “+Universitat –Especulació” i autor al voltant de 300 articles científics. Soci fundador de la Spin-*off SITUM Technologies, per a la localització i guiat en interiors mitjançant mòbils. Membre de la Real Acadèmia Gallega de Ciències.