L'UJI i l'Ajuntament de Castelló llancen un concurs d'idees per fer funcionar equips domèstics amb energia humana

Data de la notícia: 30-08-2016

Logo Grande

El certamen éBRICKbike estableix tres premis per al desenvolupament dels projectes

La Universitat Jaume I i l'Ajuntament de Castelló llancen el concurs d'idees éBRICKbike per al desenvolupament d'iniciatives dirigides a utilitzar l'energia generada pel moviment humà per al funcionament d'equipaments domèstics. El concurs, emmarcat en el projecte de casa solar éBRICKhouse, estableix un premi de 650 euros per a cadascun dels tres equips seleccionats perquè puguin invertir-ho en el desenvolupament de la seva idea. El termini per a la presentació de propostes finalitza el 4 de setembre de 2016 i la resolució del jurat es coneixerà el 23 d'aquest mateix mes.

El concurs busca impulsar la proposta i execució d'idees sobre com aprofitar l'energia humana amb la finalitat d'aconseguir la potència necessària per engegar algun equipament de la casa solar éBRICKhouse desenvolupada per un equip d'estudiants i investigadors de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI. Per generar l'energia per a equips com una televisió, un ordinador portàtil, carregadors o ràdios, entre uns altres, el concurs permet fer ús de components, peces, mecanismes i complements que hauran de respectar els principis de sostenibilitat: Reducció de residus, Reutilització i Reciclatge.

El concurs segueix el model del certamen internacional Solar Decathlon Europe al que es va presentar el projecte éBRICKhouse en 2014. En l'actualitat, aquest projecte ha estat revisat i el prototip de casa solar s'està reconstruint, ja de manera permanent, al Campus de Riu Sec de l’UJI.

Més informació i bases del concurs