IV Jornades en Patrimoni Virtual. Ciencia o ficciò.

Data de la notícia: 14-07-2016

Patrimoni Virtual és un equip format per professors de la Universitat d'Alacant i professionals en el sector de l'arqueologia, arquitectura i enginyeria que tenen com a objectiu l'aplicació de tecnologies emergents a la documentació i posada en valor del Patrimoni.
Amb aquest propòsit hem creat un programa formatiu, que inclou un Màster, amb l'objecte de formar a professionals en Virtualització del Patrimoni i Restauració Virtual, abastant tecnologies com la Fotogrametria Digital, el Làser Escàner, tècniques d'infografia 3D o els nous sistemes de visualització, com a Realitat Augmentada i Realitat Virtual.

Dins d'aquest marc, any rere any hem oferit als nostres alumnes un espai de trobada professional perquè coneguen de primera mà el panorama laboral i els horitzons tecnològics que s'obrin enfront del Patrimoni Virtual. Per tant podrem gaudir amb els primers Treballs Final de Màster i tres grans professionals que han passat per les nostres aules implicats en l'actualitat en importants projectes de virtualització: Miguel Hernández de **Virtua **Nostrum, Pablo Aparicio de   PARELL i Juan Diego Carmona de**Arkeographos. A més, en aquesta edició hem volgut comptar amb dos professionals capdavanters i representatius del treball que s'està realitzant actualment a nivell nacional:

• Néstor F. Marquès, arqueòleg per la UAB **yla **UCM. Actualment coordina el Laboratori d'Humanitats Digitals de la Real Acadèmia de Belles arts de Sant Fernando (**RABASF) a Madrid on experimenta i desenvolupa tecnologia aplicada al Patrimoni i la virtualització 3D de béns culturals per a institucions com el Museu Arqueològic Nacional (MAN) o la **Superintendencia Arqueològica de **Pompeya. Membre de grups de recerca en projectes R+D entre els quals es troba l'estudi de la Casa de la Diana Arcaitzant en **Pompeya. Docent en diverses institucions universitàries en matèria de patrimoni i tecnologia i ambaixador a Espanya i col·laborador de l'empresa de visualització 3D **Sketchfab. Dirigeix el projecte de difusió cultural en xarxa Antiga Roma al Dia.
  • **Charly Puchol, productor de cinema en **User t38. La seua carrera professional comença de la mà de **Pixelcoop com **freelance i desenvolupant treballs de càmera, realitzador i producció per a nombrosos clients com a Sol Música i **Telemadrid. Des de la seua arribada a **User t38 ha coordinat els treballs de postproducció com **Intruders, Mamà o Una nit per a sobreviure, amb **Liam **Nesson. El seu coneixement exhaustiu de la Història ha sigut de gran ajuda en la postproducció del “ministeri del temps”.

Esperamos contar con su asistencia (aforament limitat).
Inscripcions: http://www.patrimoniovirtual.com/jornadas-clausura-patrimonio-virtual/