Cinc enginyeries de l'EPS obtenen segells de qualitat internacional

Data de la notícia: 07-07-2016

Els segells internacionals EUR-ACE i EUR-INF suposen una acreditació afegida per als graduats, i valoren diferents estàndards de qualitat, rellevància, transparència, reconeixement i mobilitat contemplats en l'Espai Europeu d'Educació Superior.

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat d'Alacant acaba d'obtenir els segells internacionals de qualitat EUR-ACE i EUR-INF per als cinc graus en Enginyeria que han passat el procés de reacreditació durant aquest passat curs. El segell d'Enginyeria EUR-ACE s'ha obtingut per a les titulacions de grau en Enginyeria Civil, Enginyeria Química i Enginyeria de So i Imatge en Telecomunicacions, mentre que el segell d'Informàtica EUR-INF s'ha obtingut per a les titulacions de grau en Enginyeria Informàtica i Enginyeria Multimèdia. Entre altres avantatges, aquests segells ofereixen als egressats una acreditació oficial de validesa internacional que garanteix l'adquisició de les capacitats i competències establides en aquests segells.

Les titulacions de grau han de reacreditarse cada 6 anys, seguint per a açò el programa ACREDITA de ANECA. L'EPS va presentar els esmentats Graus en Enginyeria al programa ACREDITA+, que a més de realitzar la reacreditació nacional d'ACREDITA, dóna l'opció d'obtenir els segells internacionals EUR-ACE o EUR-INF si la titulació aporta totes les competències definides per aquests segells i compleix amb els seus estàndards de qualitat. Tots dos segells són concedits a una universitat respecte a un títol de grau o màster avaluat segons una sèrie d'estàndards definits d'acord amb els principis de qualitat, rellevància, transparència, reconeixement i mobilitat contemplats en l'Espai Europeu d'Educació Superior.

A nivell nacional només altres sis universitats han obtingut el segell EUR-ACE en alguna de les seues titulacions però la Universitat d'Alacant és la primera a aconseguir aquesta certificació per al grau d'Enginyeria Química.

En el cas de la certificació EUR-INF el llistat de centres es redueix als graus d'Enginyeria Informàtica i Enginyeria Multimèdia de la Universitat d'Alacant i a algunes titulacions, principalment màsters, oferits per altres quatre universitats.

A més de tenir en compte els estàndards de qualitat de l'Educació Superior, “el principal requisit per a obtenir el segell d'ACREDITA+ ha sigut valorar si les competències adquirides pels nostres titulades i titulats s'ajustaven a les necessitats reals de les empreses del sector”, expliquen des de l'EPS el coordinador de Qualitat i Innovació Educativa, Miguel Ángel Lozano, i el sotsdirector Coordinador, Virgilio Gilart.

“Per a la Universitat d'Alacant obtenir aquesta acreditació marca un clima de confiança per a les empreses nacionals i internacionals que contracten als nostres egressats i garanteix que les competències definides en cada titulació són adquirides pels nostres estudiants”, assenyala el director de l'EPS, Andrés Montoyo.