Equip CERES compost per estudiants de Grau en Eng. Informàtica, guanyadors en 3 categories de la SpaceApps de la NASA celebrada a València.

Data de la notícia: 29-04-2016

Des de 2012 la NASA celebra una competició anual a nivell mundial (Space Apps Challenge) en la qual proposa una sèrie de desafiaments que els participants han de desenvolupar en 48h-72h. Aquests desafiaments estan dividits en 4 categories (Terra, Espai Exterior, Humans i Robòtica).

L'esdeveniment s'ha desenvolupat simultàniament en més de 180 localitzacions, durant els dies 22,23 i 24 d'Abril de 2016. A Espanya van tenir lloc a Bilbao, Burgos, Madrid, Zaragoza, Murcia, Barcelona  i València.

Per segon consecutiu any l'Escola Politècnica ha tingut la seua representació a València amb estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica . Els components van ser els següents:

• RAUL PERA PAIRÓ (guanyador del premi People's choice de l'any anterior)

• ARANCHA FERRERO ORTIZ DE ZÁRATE

• PAVEL RAZGOVOROV

• ENRIQUE MAS CANDELA

• JOSE FRANCISCO MARTINEZ

• MIGUEL SANCHO PEÑA

• DANI JOTA

Aquesta vegada el repte tractava de desenvolupar una app capaç d'ajudar a l'usuari d'un dron a evitar que es trenque, bé siga per causes naturals (vent, pluja, etc.), per mètodes de seguretat d'àrees de vol restringides o perquè el dron es va més lluny del que l'usuari pot controlar. Per a açò, es va desenvolupar Project Ceres. Ceres informa a l'usuari del seu app mòbil o web de el % de risc de perdre el seu dron, gràcies a una complexa xarxa neuronal desenvolupada per l'equip que prevé a l'usuari perquè el seu dron no es trenque.

Després de 48 hores frenètiques l'equip CERES va resultar premiat de les següents categories:

• STELLAR LOCAL LEAD: El que significa que són finalistes i passen a la fase global.

• BEST USE OF DATA: Premi al projecte que realitze un millor ús de les dades.

• WEBHOSTING BY NESSYS: Consisteix en un any de webhosting gratis per a desenvolupar aquest projecte més altres dos més que atorga el sponsor a l'equip que ells decidisquen.

¡Enhorabona!