Bloc del matí del #DíadelaRadioEPS

Data de la notícia: 09-02-2016

Logo Grande

Dins de les activitats de celebració de l'III Dia de la Ràdio EPS hi haurà un bloc al matí a partir de les 11:30 en el Paranimf de la UA dijous que ve 11 de febrer.

Streaming en directo en: https://www.youtube.com/watch?v=zOM8Ed3qXCY

Bloc del Matí de l'III
#DíadelaRadioEPS en el Paranimf de la UA

11:30 Presentació

11:35 Ciències per a normals

11:50 El Corsario Digital

12:05 Retorna'm la Veu

12.30 El periodista Ignacio Escolar, director de I ldiario.es donarà una conferencia per a l'alumnat de la UA:  "Com fer un diari en temps de crisi".

11.35 h - Ciències per a normals

Ciències per a Normals és un programa de divulgació científica dedicat a persones Normals i... ¡amb sentit de l'humor, clar! Anem, com tu. Presentat i dirigit per Pere García i Juan Carlos García, del Dpto. Enginyeria Química de la UA, consta de diverses seccions com la de notícies (curioses) d'actualitat científica, una entrevista i un tema de divulgació històric-científic. A voltes també hi ha temps d'explicar una agenda o d'explicar una curiositat científica. Però solament a voltes, quan Juan Carlos no s'enrotlla molt...

11.50 h - El Corsario Digital

¿Somia la gent del segle XXI amb corsarios digitals? Pot ser que siga així, aquest corsario apassionat per tot el tecnològic parlarà de tot una mica entremesclat per temes musicals. Ranger 433  Leto Atreides i el Cap Informàtic complementen les opinions del Corsario. L'única censura existent en el programa és que la música només pot ser dels anys 80. ¿Per què?, perquè no es coneix molta bona música després del 89.

12.05 h - Retorna'm la veu:

Per part de la Biblioteca Universitària presentarem el projecte "Retorna'm la veu" que arreplega les emissions de ràdios que es van oposar al franquisme, bé per estar en l'exterior, o per en tenir menor aconseguisca la censura les controlava menys.

Els fons que fins ara hem recuperat són:

a.- Emissions de Radi París. Cedides a la Universitat per un dels seus locutors, Julián Antonio Ramírez.

b.- Emissions en discos de vinil per a Espanya de la ORTF.

c.- Emissions d'una de les deganes de la ràdio espanyola, Radie Alcoi.

d.- Discos de música censurada.

La continuïtat del projecte està dirigida a la recuperació de les emissions de Radi Espanya Independent, la Pirinenca.

Tots aquests continguts estan catalogats, indizados i contextualitzats històricament i són consultables en la web: devuelvemelavoz.ua.es

Tota la informació del projecte la teniu en aquest article http://rua.ua.es/dspace/handle/10045/18800

Participants:

Carmen Castelo: locutora i professora de periodisme de la Universitat de Múrcia

Enrique García Rico: Tècnic de biblioteca.

Francisco Rojas Clars: Doctor en història.

Andrés Vallés Botella: Tècnic informàtic.

José María García Avilés: Coordinador tècnic del projecte.

12. 30 h - El periodista Ignacio Escolar, director d'Eldiario.es

Mar Iglesias, directora del Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística presentarà al periodista Ignacio Escolar, director d'Eldiario.es, qui oferirà la conferència "Com fer un diari en temps de crisi".