HackForGood aterra per primera vegada en la Universitat d'Alacant

Data de la notícia: 09-02-2016

Logo Grande

Alacant es prepara per a la quarta edició de HackForGood, un esdeveniment que reunirà a centenars d'Hackers ForGood per a construir aplicacions tecnològiques que contribuïsquen a crear un món millor. L'Escola Politècnica de la Universitat d'Alacant, a través de la Càtedra Telefònica sobre ?ús i aplicacions del Big Data?, organitza a Alacant aquest HackForGood els dies 25, 26 i 27 de febrer. Inscriu-te!

L'Escola Politècnica de la Universitat d'Alacant, a través de la Càtedra Telefònica sobre “ús i aplicacions del Big”Data , organitza a Alacant el evento HackForGood, una hackathon amb l'objectiu de crear valor social per al futur, facilitar un marc per a madurar els projectes i les idees i donar visibilitat al talent.  Aquest esdeveniment es realitzarà de manera simultània en 14 ciutats (Madrid, Barcelona, València, Alacant, Murcia, Ciudad Real, Sevilla, Màlaga, Las Palmas de Gran Canària, Càceres, Salamanca, Valladolid, León i Vigo). El focus principal de HackForGood és fer ús de l'enorme quantitat de dades que es generen en l'era digital (Big Data) per a desenvolupar aplicacions i serveis que contribuïsquen a millorar la vida de les persones.
En l'era digital en la qual vivim el talent de les persones és el que principalment diferencia a empreses i organitzacions, un talent que procedeix en gran mesura de la universitat. Telefónica impulsa que el talent universitari aflore, juntament amb la Càtedra Telefònica en la Universitat d'Alacant sobre “Ús i Aplicació del Big Data" a través d'esdeveniments com HackForGood. En la primera part de l'esdeveniment tindrà lloc, de forma simultània en cadascuna de la seus, el Startups University Day en el qual es presentaran les millors pràctiques de emprendimiento de cada universitat. En la Universitat d'Alacant es presentaran les iniciatives que sota el paraigua de ua:emprèn s'estan desenvolupant per a potenciar el emprendimiento entre la comunitat universitària. Posteriorment hi haurà una presentació global per videoconferència amb connexió de totes les seus.
En la segona part de l'esdeveniment els equips desenvoluparan aplicacions i solucions als reptes plantejats. A través de la web http://hackforgood.net/category/retos/ totes les persones i organitzacions interessades poden proposar reptes així com accedir als reptes que ja han sigut proposats com crear una aplicació que a partir de les fonts de dades obertes dels ajuntaments facilite als ciutadans el gaudi d'una ciutat millor, desenvolupar una llotja o marketplace de productes d'agroecologia, construir una aplicació mòbil per a connectar a persones que volen fer voluntariat amb les necessitats de les entitats socials o dissenyar un sistema per a reduir la contaminació atmosfèrica en les ciutats...
Els equips que desenvolupen les millors aplicacions podran accedir a multitud de premis (més de 12000 eur en premis): http://hackforgood.net/premios/
Enguany, per primera vegada, la Universitat d'Alacant és una de les seus, per la qual cosa tindràs l'oportunitat de viure una inspiradora experiència, conèixer gent interessant, aprendre multitud de coses noves relacionades amb emprendimiento i tecnologies, a més de desenvolupar les teues pròpies idees.  Us animem a participar!!!

Teniu més informació ací: http://hackforgood.net/  i en Twitter @CatedraTEF_UA