Conferència: Interoperabilitat semàntica de la història clínica electrònica.

Data de la notícia: 01-12-2015

Logo Grande

Impartida per Alberto Maldonado, investigador sènior del grup d'Informàtica Biomèdica **IBIME de l'Institut ÍTACA de València.

Segona conferència del cicle organitzat per la línia transversal de Tecnologies per a la salut de l'Institut Universitari de Recerca Informàtica.

Alberto Maldonado, investigador sènior del grup d'Informàtica Biomèdica IBIME de l'Institut ÍTACA de València, ens ofereix la conferència: "Interoperabilitat semàntica de la història clínica electrònica"

El sector sanitari cada vegada produeix i consumeix major quantitat d'informació. L'intercanvi d'informació sobre els pacients és la norma i no l'excepció, encara que aquest objectiu està molt lluny de ser aconseguit. La consecució d'un alt nivell d'interoperabilitat semàntica és un dels reptes més importants en l'actualitat.

La interoperabilitat semàntica és vital per a assegurar que tant l'emissor com el receptor tenen un enteniment comú del significat de les dades clíniques. Açò és un requisit bàsic per a aconseguir una millor atenció sanitària, així com per a l'ús secundari de les dades en recerca clínica. En aquesta xarrada es tractaran diversos aspectes de la interoperabilitat semàntica de la història clínica electrònica.

Parlarem dels tipus d'artefactes necessaris per a capturar el significat de les dades clíniques, els estàndards existents i els problemes principals.

• Lloc: Saló d'Actes de la EPS-I
  • Data: 3 Desembre