Xarrada Robòtica Urbana - Prof. Alberto Sanfeliu

Data de la notícia: 05-11-2015

Logo Grande

Dins de l'eix de promoció de la robòtica de la Línia Transversal de Robòtica (LTRob) del IUII, dilluns que ve 9 de novembre a les 17:00 tindrà lloc en la sala Rafael Altamira de la Seu d'Alacant la xarrada 'Robòtica urbana', que serà impartida pel Prof. Alberto Sanfeliu de la UPC.

Les ciutats Europees enfronten entre uns altres, creixents problemes a causa del soroll, pol·lució i seguretat. A més la mitjana d'edat de la gent que viu en aquestes ciutats està creixent i en poc temps hi haurà una important comunitat de ciutadans majors. Una de les solucions que s'està treballant en les ciutats és la incorporació d'illes per als vianants. L'eliminació de cotxes obligarà a la incorporació de sistemes que ajuden al ciutadà (assistents robotitzats), sistemes de transport automàtic (tant de persones com d'objectes) (robots de transport) i sistemes de seguretat (robots de seguretat), entre uns altres. Hi ha un conjunt de temes de recerca importants per a poder aplicar la robòtica ubiqua en entorns urbans, que són els següents: localització i navegació de robots; actualització dinàmica de mapes; percepció de l'entorn; interacció robot-humà; planificació de tasques; i xarxes de comunicacions. L'objectiu és desenvolupar un conjunt de tècniques robustes en robòtica perquè els robots ajudats per un sistema de sensors intel·ligents externs i sistemes de comunicació, puguen dur a terme tasques d'assistència en zones urbanes.

Ponent: Alberto Sanfeliu. Universitat Politècnica de Catalunya.

És actualment membre de l'Institut de Robotica i Informatica Industrial - IRI (UPC-CSIC), director del Grup Visió Artificial i Sistemes Intel·ligents (VIS), exdirector del departament de la UPC "Enginyeria de Sistemes, Automatica I Informatica Industrial" i va ser president de AERFAI. Ha treballat en diversos aspectes teòrics sobre el reconeixement de patrons, la visió per ordinador i la robòtica i en aplicacions en la detecció de defectes de visió, seguiment, reconeixement d'objectes, la visió del robot i ESLAM. És autor de diverses patents en matèria de control de qualitat basat en visió per computador. Autor de llibres en el reconeixement de patrons i ESLAM, i ha publicat més de 200 articles en revistes i conferències internacionals. Ha dirigit i participat en més de 30 projectes d'I + D, 8 d'ells finançat per la Comissió Europea, i actualment és coordinador del projecte europeu URUS (Ubiquitous Networking Robòtica en zones urbanes) .

Sala Rafael Altamira