Dilluns que ve de 5 octubre a les 19:00 h. en el Saló d'Actes de la **EPS I tindrà lloc la xarrada 'Vells trucs per a estalviar memòria en ordinadors de 8 bits', impartida per Javier Peña (**utopian). La xarrada serà emesa en directe per **videostreaming: https://si.ua.es/videostreaming/politecnica.html.
Javier Peña compta amb molta experiència en programació de videojocs, motors 3D i màquines de 8 bits. Per a els qui no li conegueu, **aqui teniu un breu currículum i un enllaç a una entrevista realitzada recentment.
Dilluns que ve
de 5 octubre a les
19:00 h. en
el Saló d'Actes de la **EPS I tindrà lloc la xarrada "
Vells trucs per a estalviar memòria en ordinadors de 8 bits", impartida per Javier Peña (
**utopian). La xarrada serà emesa en directe per
**videostreaming:
https://si.ua.es/videostreaming/politecnica.html.
Javier Peña compta amb molta experiència en programació de videojocs, motors 3D i màquines de 8 bits. Per a els qui no li conegueu,
**aqui teniu un breu currículum i un enllaç a una entrevista realitzada recentment.
Els seus primers començaments en el desenvolupament van ser amb un **Spectrum +2A en el Nadal de 1987. Al principi gaudia més amb els jocs que amb la programació. Va començar aprenent **BASIC i realitzant diverses aventures conversacionals amb el **Professional **Adveture **Writer **System (**PAWS) para **Spectrum, sense arribar a acabar cap. Poc abans de començar amb la universitat va créixer el seu interès per la programació, arribant a crear un grup de **demoscene anomenat "Virtual **Fantasies". Amb aquest grup desenvolupe els seus primers jocs complets, començant per jocs senzills com un clon de **Tetris amb enemics i maneres tots contra tots, aprenent així els aspectes més tecnològics de les màquines.
Conforme creixia en les seues habilitats de programació, va passar per grups de **demoscene més importants com a Gènesis o **RGBA, del com encara és membre. En aquests grups ha participat principalment **desarrolando motors 3D amb **OpenGL. Ha tingut la sort de participar en donem com **kaptah (3º lloc Euskal **party 2002), R.I.D (1º Lloc **BCNParty 2003), **Paradise (65K, 1º lloc Euskal **Party 2004), 195/95/256 (1º lloc Euskal **Party 2005), entre unes altres.
Després del seu pas per la **demoscene, va decidir tornar als seus orígens, desenvolupat nous jocs per a **Spectrum, **MSX i altres ordinadors de 8 bits. Entre els jocs que ha realitzat destaquen **Cannon **Bubble (clon de **Bubble **Bobble per a **Spectrum), **BeTiled (**MSX), **Döner **Kebab (**Spectrum) i Gènesi: **dawn **of a **new **day (**shoot'*em'*up de renom per a **Spectrum i **MSX). Actualment es troba desenvolupant un joc de grans dimensions per a **Spectrum, del que encara no pot desvetlar-nos res.
Per la seua banda, en el seu treball quotidià és desenvolupador de **OpenStack, un projecte de codi obert dediqueu a la creació d'entorns **Cloud.
Donem:
Jocs 8bits: