Xarrada: 'Vells trucs per a estalviar memòria en ordinadors de 8 bits'

Data de la notícia: 02-10-2015
Visites: 9358
Comentarios de las noticias Comentaris a la notícia: 0


Logo Grande

Dilluns que ve de 5 octubre a les 19:00 h. en el Saló d'Actes de la **EPS I tindrà lloc la xarrada 'Vells trucs per a estalviar memòria en ordinadors de 8 bits', impartida per Javier Peña (**utopian). La xarrada serà emesa en directe per **videostreaming: https://si.ua.es/videostreaming/politecnica.html. Javier Peña compta amb molta experiència en programació de videojocs, motors 3D i màquines de 8 bits. Per a els qui no li conegueu, **aqui teniu un breu currículum i un enllaç a una entrevista realitzada recentment.

Dilluns que ve de 5 octubre a les 19:00 h. en el Saló d'Actes de la **EPS I tindrà lloc la xarrada "Vells trucs per a estalviar memòria en ordinadors de 8 bits", impartida per Javier Peña (**utopian). La xarrada serà emesa en directe per **videostreaming: https://si.ua.es/videostreaming/politecnica.html.

Javier Peña compta amb molta experiència en programació de videojocs, motors 3D i màquines de 8 bits. Per a els qui no li conegueu, **aqui teniu un breu currículum i un enllaç a una entrevista realitzada recentment.
   Els seus primers començaments en el desenvolupament van ser amb un **Spectrum +2A en el Nadal de 1987. Al principi gaudia més amb els jocs que amb la programació. Va començar aprenent **BASIC i realitzant diverses aventures conversacionals amb el **Professional **Adveture **Writer **System (**PAWS) para **Spectrum, sense arribar a acabar cap. Poc abans de començar amb la universitat va créixer el seu interès per la programació, arribant a crear un grup de **demoscene anomenat "Virtual **Fantasies". Amb aquest grup desenvolupe els seus primers jocs complets, començant per jocs senzills com un clon de **Tetris amb enemics i maneres tots contra tots, aprenent així els aspectes més tecnològics de les màquines.

    Conforme creixia en les seues habilitats de programació, va passar per grups de **demoscene més importants com a Gènesis o **RGBA, del com encara és membre. En aquests grups ha participat principalment **desarrolando motors 3D amb **OpenGL. Ha tingut la sort de participar en donem com **kaptah (3º lloc Euskal **party 2002), R.I.D (1º Lloc **BCNParty 2003), **Paradise (65K, 1º lloc Euskal **Party 2004), 195/95/256 (1º lloc Euskal **Party 2005), entre unes altres.

    Després del seu pas per la **demoscene, va decidir tornar als seus orígens, desenvolupat nous jocs per a **Spectrum, **MSX i altres ordinadors de 8 bits. Entre els jocs que ha realitzat destaquen **Cannon **Bubble (clon de **Bubble **Bobble per a **Spectrum), **BeTiled (**MSX), **Döner **Kebab (**Spectrum) i Gènesi: **dawn **of a **new **day (**shoot'*em'*up de renom per a **Spectrum i **MSX). Actualment es troba desenvolupant un joc de grans dimensions per a **Spectrum, del que encara no pot desvetlar-nos res.

    Per la seua banda, en el seu treball quotidià és desenvolupador de **OpenStack, un projecte de codi obert dediqueu a la creació d'entorns **Cloud.


Donem:
Jocs 8bits:




Logo Whatsapp   Logo Google


Comentaris a la notícia  RSS



Nota:

Aquesta és l'opinió dels usuaris, no de l'EPS.

No està permès abocar comentaris contraris a les lleis espanyoles o injuriantes.

Reservat el dret a eliminar els comentaris que considerem fóra de tema.

Els comentaris s'ordenaren dels més recents als més antics.

Problemes amb l'usuari de l'EPS



LOGO ESCUELA POLITÉCNICA SUPERIOR, UNIVERSIDAD DE ALICANTE, EPS UA