MÚSICA PER A la IMATGE - FESTIVAL DE CINEMA D'ALACANT

Data de la notícia: 25-05-2015

Logo Grande

DURANT LA SETMANA DEL 31 DE MAIG, Al **SOCAIRE DEL FESTIVAL DE CINEMA D'ALACANT S'ORGANITZEN ACTIVITATS TANT D'ESPECTACLE COM A ACADÈMIQUES ENTORN DE LA MÚSICA I LA SEUA IMPLICACIÓ AMB EL VISUAL. AQUESTES ACTIVITATS SÓN DE LLIURE ACCÉS I TAMBÉ ES PERMET A TOT ELS PERTANYENTS A la UNIVERSITAT D'ALACANT I A la UNIVERSITAT MIGUEL HERNÁNDEZ L'ASSISTÈNCIA COM A OÏDORES A les JORNADES DE PONÈNCIES QUE ES PRESENTAREN EN LA SEU UNIVERSITÀRIA DEL PASSEIG **CANALEJAS DURANT ELS DIES DIJOUS 4, DIVENDRES 5 I **SABADO 6 DE JUNY.

Activitats **Satelites

Estem confeccionant el programa d'activitats satèl·lit per a la trobada d'enguany i a manera d'esborrany cal ressaltar el següent: (actualitzacions del programa de les conferències i de les activitats en  http://musi28.wix.com/musicaparalaimagen

El premi Música per a la Imatge, adherit al Festival de Cinema d'Alacant, es lliurarà a Pablo **Miyar ( http://www.pablomiyar.es/ )per la seua extensa vinculació a la música i al so dins de Ràdio Televisió Espanyola (La seua trajectòria pot ser que siga silenciosa i eximeix del glamur dels espectacles mediàtics, però creiem que és bé desenterrar o millor dit rescatar la labor d'aqueixes músiques menors que són fruit de grans músics en la **marabunta dels productes de consum als quals estem acostumats i que digerim amb tal **glotonería impàvida que no els trobem sabors diferenciats.

• La resta de propostes comencen el 29 de maig, amb la gala de presentació del Festival de Cinema on actuarà **Giulano **Parisi: Pianista, professor de Jazz i col·laborador de la part docent i artística en les nostres trobades.

• El dissabte 30 i el diumenge 31 s'organitzen dos concerts de música de compositors per al cinema a càrrec de la Banda municipal d'Alacant en el **ADDA i un conjunt de Bandes juvenils en l'auditori de l'Esplanada.

• El dilluns 1 de juny començaran les projeccions de  **videos i **coferencias sobre la base del projecte d'Antonio Casado (www.timelapseshowfest.com), que mantindrem fins al període de la lectura de ponències amb una projecció el 5 de juny, en el **SOHO del Port d'Alacant.

• El dimarts 2 de juny; Antoni Casado impartirà una **Masterclass en el Conservatori de música i a la nit s'estrenarà la tercera edició del “**Music **Street Film” amb la interpretació dels treballs dels alumnes de ‘composició' d'aquest conservatori.

• El dimecres 3 de juny; José Antonio **Bornay impartirà una classe sobre la música en el documental dins del projecte de **Masterclass. I a la nit com a aperitiu per al sopar es podrà assistir al concert dels inefables **Radioactive **Kids, una proposta inquietant del visual des de la perspectiva del **Psichobilly.

• El dijous 4 de juny comença entrem en el nucli de les Trobades amb la presentació del llibre (2º volum de la col·lecció Sons en la retina) que arreplega les aportacions de la II trobada del Sonor En L'Audiovisual i que donarà pas a les sessions de ponències del 2015 amb la lectura inaugural del professor/investigador Josep Lluís Falcó.

• En finalitzar la jornada: concert en el Teatre **Arniches de **Cinematic **Trio amb una proposta de cinema i jazz. I abans per a sopar o sopant projecció del projecte **Timelapse.

• El divendres 5 de juny seguim amb les lectures de ponències i a la vesprada lliura del premi a Pablo **Miyar en la gala de clausura del Festival de Cinema i després projecció de **Timelapse en el **Soho.

•     El dissabte 6 de juny clausuréssim la nostra trobada i per a acomiadar-nos què millor que menjar junts.